hoogsensitief hsp

  • 17 February 2024
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii ik ben al heel mijn leven hsp maar weet het pas een jaartje vroeger had ik altijd woede aanvallen zo noemde ze dat door mijn hsp aleen wisten we dat toen nog niet. Laatste tijd gaat het er weer slecht mee ik ben heel vaak overprikkeld ga uit school meteen naar mijn kamer om te slapen barst heel makkelijk uit in tranen en soms een paniekaanval mn mentor snapt er maar niks van en ik heb de drukste klas van de school ik heb met feestjes en school uitjes ben ik altijd zogenaamd ziek omdat ik weet dat ik dat niet trek en niemand snapt mij echt goed behalve mijn oma maar die wil ik niet met alles opzadelen met alles en mijn cijfers gaan hierdoor ook naar beneden van 8en voor economie nu een 3.2. heeft iemand tips/advies 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik  zou een psycholoog zoeken, want je hebt er duidelijk echt last van. Misschien kan je met je ouders erover praten? Of met de vertrouwenspersoon op school

Hi,

allereerst zou ik als ik jou was je ouders het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Je kan eventueel ook met je mentor, vertrouwenspersoon of psycholoog bespreken. Hierdoor ga je jezelf makkelijker begrijpen en weet je hoe je ermee om kan gaan. Ook kunnen zij jou helpen bij dingen die je lastig vindt.

 

verder moet je weten dat je hsp niet tegen kan houden maar je kan het wel verminderen. Zorg dat je genoeg slaapt, geen stress hebt en dingen doet die je leuk vind. Als je een paniek- of woede aanval krijgt kun je het beste gewoon even ademen en wat afleiding zoeken. Je kan ook je emoties uiten door bijvoorbeeld naar muziek te luisteren of kunst te maken. 

Als je hsp hebt kan het ook dat de maan je emoties erg beïnvloedt, je kan daar eventueel nog wat onderzoek naar doen als je het interessant lijkt.

Sommige periodes zijn zwaarder dan andere maar weet dat er ook goede tijden aankomen.

Reageer