Skip to main content

hoi ik ben hoog hoog gevoelig en dat vind ik egt moeilijk hoe ik daar mee om moet gaan heb er iemand tips herkennen jullie dit ?? 

Je grens aangeven is belangrijk… en misschien kan je dagelijks me time instellen om bij te komen 


Hey hey!

Ik ben zelf ook hoogsensitief dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn. 

Het heeft mij heel erg geholpen mijn dagen niet te druk te plannen omdat ik weet dat ik lange drukke dagen gewoon niet aankan. 

Verder kunnen ademhalingsoefeningen en korte meditaties helpen om even tot jezelf te komen. Hiervoor kan je op youtube vele filmpjes vinden. 

Mij heeft het ook erg geholpen om de mensen om mij heen erover te vertellen zodat ze weten wat er aan de hand is als ik aan het dissocieren ben of als ik gewoon even weg loop omdat ik rust nodig heb. 

Ik hoop dat dit je een beetje heeft kunnen helpen!


Hoi, ik ben zelf ook hoog-gevoelig. sterker nog: ik heb ADD:)

wat mij heel erg helpt is om een papieren agenda te hebben. zo zorg ik ervoor dat ik niet overstresst raak. door jezelf ruimte te geven ook/juist in je agenda zorg je er ook voor dat je minder overprikkeld raak.

daarnaast: ken je eigen grenzen. als jij weet van hé ik kan het niet aan om s'avonds laat naar bed te gaan. ga dan gwn lekker vroeg naar bed. boeie wat anderen er van vinden. ik lig echt wel eens avonden om acht uur in bed.

zelf weet ik ook dat ik niet tegen drukke, rumoerige ruimtes kan. dus ik maak altijd afwegingen of ik wel of niet naar een feest ga. en als ik ga dan zorg ik ervoor dat ik de dagen er omheen niks dringends/belangrijks heb. 

hopelijk heb je er wat aan!

groetjessss


Reageer