Skip to main content

Hoi, 

ik ben hooggevoelig en ik probeer daar de laatste tijd goed mee om te gaan. Dat lukt opzich wel. 

Maar, ik ga dit jaar naar een concert en volgend jaar twee keer. Dat vind ik super leuk, natuurlijk, maar ik ben bang dat ik in paniek raak door zo veel geluiden en licht en drukte enzo. Hebben jullie tips voor me? Het duurt nog wel een jaar maar ik denk er weleens aan. 

Groetjes!

Ik denk dat het enige wat je kan doen is de prikkels proberen te minimaliseren. Oordopjes en misschien een zonnebril kunnen helpen om alles wat te dempen. En misschien is medicatie ook nog een optie. Dat traject kan je aangaan bij je huisarts.


hey hoi, ik herken je probleem.

als ik overprikkelt raak doe ik altijd mijn oren dicht en sluit ik mijn oren en probeer alleen te voelen en horen wat ik doe niet anderen. ik drink wat water en daarna gaat het wel weer beter.

ik hoop dat dit jou ook helpt :)

groetjes TeaLover


@xLisa @TeaLover Bedankt voor jullie reacties! Dit helpen me erg! Ik zat inderdaad ook al aan oordoppen te denken :) 

Groetjesss


Hoi @gitaar13 

Wat leuk dat je naar een concert wil/gaat :)

Lastig is dat hè? Ik herken het probleem ook 

Wat mij helpt is net zoals al gezegd werd oordopjes dragen. Als je de juiste hebt zul je merken dat het geluid inderdaad dempt. Daarnaast kun je van te voren misschien kijken hoelang het duurt en of er misschien ook pauzes zijn en of je dan even kunt uitrusten. Wat mij altijd helpt is met mijn telefoon een leuk instrumental van een liedje luisteren. Dan hoor ik wel wat er om me heen gebeurd maar door me juist ook een beetje op de instrumental te concentreren lukt het me rustig te blijven. Je kunt ook kijken of er een plekje is wat verder van het geluid af. Als je echt bijna overprikkeld raakt of het al bent dan is het echt een teken dat je misschien even een pauze moet nemen. 

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb :) 


Reageer