Hey hallo,
Ik heb geen vraag maar ik dacht misschien hebben andere hier iets aan?
(Ik ben 13 jaar en doe nu vwo 1e klas)
Ik zat in groep 0 op een dood normale basisschool en ik was toen al erg creatief… we moesten het knutselvoorbeeld van de kleuterjuf proberen na te maken (een taart was het met van die gekleurde papieren rondjes (als topping)) ik snapte het al vrij snel en was ook vrij snel klaar de juf liep rondjes en ik was als 1 van de eerste klaar maar ik had het Precies het zelfde gemaakt (het kon gewoon geprint zijn zo erg het zelfde) Ze was erg verbaasd en liet mijn werkje aan alle kleuterjuffen zien, ik was altijd erg creatief en dat was eigenlijk ook wel te zien naast de andere werkjes van mijn klasgenootjes….
in groep 6 kreeg ik een lange week griep en daarna durfde ik eigenlijk niet meer naar school (ik voelde me niet meer veilig/fijn op die basisschool)
ik heb toen anderhalf jaar thuisgezeten en moest naar “Praktijk de Sleutel” waar ze zeiden dat je niet hoefde te praten terwijl als je moeder/vader in de wachruimte zat er hele nare vragen over mijn trauma (waar ik toen midden in zat) werden gesteld (ik ben ook meegesleurd naar die basisschool en ik zal en Moest naar binnen gaan en in die gangen lopen (heb ik overgens nooit gedurfddus ik heb daar een schooltrauma aan overgehouden :(
( ik kreeg ook elke x vragen waarom ik nou niet kwam enz enz maar die kon ik zelf ook niet beantwoorden want ik wist het ook niet precies)
Ik ging na die anderhalf jaar kijken voor een andere school en toen ik daar voor de eerste keer moest gaan kijken in de klas durfde ik niet omdat ik die trauma had… ik wou nog eens uit de auto komen zo spannend vondt ik het, na een paar minuten was ik uit de auto en mocht ik mee naar binnen maar ik durfde niet dus ik hielde me jankend met de gedachte aan mijn eerste basisschool aan het hek vast :(
Na een paar weken voelde ik me daar helemaal thuis :)
Maar toen gingen mijn “vriendinnen” erg akelig doen via bijv. Whatsapp nadat ik te horen had gekregen dat ik hoogbegaafd, beelddenker en hoogsensitief was. (soms deden ze super aardig en dan opeens bijv na school echt super akelig of in de pauze)
Ik moest omdat het een beetje veel was soms oo even ee dagje rust nemen bijv.
Ik zit nu in t 1e jaar van Vwo en zit nu even thuisomdat het te veel was
Je hebt namelijk 3 vakken :
Groen: je voelt je prima er is (bijna) niks om over te klagen.
Oranje: Jevoelt je niet helemaal fijn dus je moet niet te veel op dde vork nemen maar wel dingen blijven doen.
Rood: je hebt te veel op de vork genomen en moet nu rusten en alleen nog maar leuke dingen doen. (waar ik nu in zit)
Dit is mijn ervaring met scholen die je niet (helemaal) begrijpen…