Vraag

(Hoog)begaafdheid blijft maar door mn kop spoken..

  • 1 November 2023
  • 0 reacties
  • 28 Bekeken

Reputatie 6

Hey,

 

Oke dus de laatste tijd had ik er geen last meer van, eigenlijk doorgaande de dag ook niet; (hoog)begaafdheid. Ik zit daar mee, door een test die niet geweldig is gegaan door meerdere aspecten, waardoor die score maar rond het gemiddelde uitkwam.

 

En nee, ik zeg niet dat gemiddeld niet slecht is, maar ik heb (volgens dat onderzoek dan) ook autisme, en van mezelf weet ik dat ik al faalangst en perfectionisme heb, en daarbij komt ook nog epilepsie bij. Dit is dus niet echt best. Mooi pretpakket😅.

Maar dus ik vind ook ALLES te makkelijk, maar kan anderzijds ook weer lekker veel vragen hebben over 1 onderwerp. Meer nadat ik het heb gelezen, dus niet omdat ik hetgeen zelf niet begrijp, maar er meer over wil weten.

 

En hierdoor zit ik in mijn hoofd met die test die verkeerd is gegaan, hoezo vind ik alles makkelijk? Ik kan examens van havo/vwo maken zonder iets ooit van al die vakken gelezen te hebben, haal makkelijk 7ens voor (de meesten) de moeilijkste vakken; natuurkunde, wiskunde, maatschappijleer, enzovoorts.

 

Het is gewoon elk vak dat mij weer betreurt in het moeilijkheidsgehalte waarin het zich bevindt.

Maar ik leer ook anders. Het is gewoon achterstevoren leren, eerst nakijkboek, daarna lesboek. En dan kan ik zo verder.

Het is best pijnlijk, vooral als ik dan hier op het forum zit te lurken en langs topics ga waar ik dan antwoord op wil geven en dan denk van: "Verrek, die persoon heeft ook een goed antwoord", en dat ik me gewoon meteen (zacht uitgedrukt) minder slim voel.

En 1 ding meer dat in me opkomt, ik kan beter met hoogbegaafden communiceren, niet dat dat definitief iets zegt, maargoed, kwam in me op.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, allicht zich hierin herkent, ook al is dat dan weer 1 persoon meer die er last van heeft.


0 reacties

Geen reactie

Reageer