Skip to main content

Hoi allemaal, 

Sommige zouden mij wel nog kennen van ongeveer 5 maanden geleden. Ik ben er weer. Maar dat is niet om een positiefe reden. Even een samenvating van wat er is gebeurd na mijn laatse bericht. Zie mijn vorige topic voor het eerste deel. Nou mischien weten jullie het al maar ik zat in een best wel zware periode. Ik werd gepest ik wou graag dood. Na mijn laatse reactie ben ik gewoon nog naar dezelfde school gegaan daar zit ik nog steeds. Dus na dat ik geen reacties meer plaatste ben ik in behandeling genomen. Maar dat was heel naar. Er was een man die zou me gaan helpen. Maar die zei allemaal dingen van “ dat is wel een beetje je probleem” en “ ja daat heb je zelf gedaan” en “ weet je het zeker”. nou dus daar ging ik weg. Ook een klacht ingediend maar dat afgesloten. Het was nu een maand voor de zomervakantie en er was heel veel lesuitval en verkort roster ik vond dat fijn en ik voelde me blij voor het eerst sinds een lange tijd. Het was nu zomervakantie en ik moest stopen met mediceinen sliken. daardoor voelde me best wel druk en hongirig en ook weer depresief. vanaf 2 weken in de zomervakantie is mijn leven weer een hel. We zijn nu bij het eind van de zomervakantie we moeten weer naar school… Nu begint hell pas echt mijn klas was precies het zelfde als vorig jaar en de mensen kennen me nog wel ( In slechte reden). Oke 1 week school. Eerst een beetje opstarten is ook lastig maar na een week is het echt vervelnd ik kan niet concentreren, Ik heb geen aansluiting in de klas. Thuis is het nog steeds fij n en veilig alleen ik merk dat mijn ouders steeds meer boos op me worden omdat ik niks doe. Fijn we zijn weer in het nu ( Stuk Fijner schrijven). Oke ik wordt mischien niet meer gepest maar wel genegeerd en dat doet pijn. mischien is dat de rede waarom ik weeer hiet ben omdat ik eenzaam voel daardoor wil ik zo graag dood maar het doet teveel pijn om het te doen. In oktober is er een tweede klas kamp en ik heb er heel weinig zin in je gaat met veel verschillende de klassen die niet allemaal ff aardig zijn ik heb hier geen zin in. Wat moet ik doen?

Ik ben hier ook om te helpen en te praten omdat ik dat nodig heb.

X, INeedHope

(PS sorry voor spelling)

(verhaal mischien beetje lastig omdat ik niet kan schrijven/type)

Hoi, wat naar voor je, dat is geen fijne manier om naar school te moeten.  Heb je dit wel eens verteld aan een vertrouwenspersoon? Of je mentor bijvoorbeeld?  Of was dat die man die je bedoelt?  Je kunt ook via de kindertelefoon advies inwinnen door ze te bellen of ermee te chatten. Zie bovenaan deze pagina. Ik zou zeker hulp proberen te krijgen want dat mag en dat verdien je.  Het is belangrijk dat je iemand vind die jou goed steunt. Wat vinden je ouders?  Zit je daarnaast nog bij een vereniging of club? Ik heb zelf een tijd lang ook met depressieve en angst klachten moeten dealen en ik had veel steun aan een psycholoog en de huisarts maar ook aan een leidster bij de scouting, en ook de anderen en vriend(inn)en daar . Het is even een andere wereld dan alleen je school en thuis en ik merk al jaren dat dat heel goed is. Voor mij althans. Maar als eerste zou ik jou echt adviseren om eens met dit probleem en je verhaal contact te maken met de kindertelefoon.  Dan kun je samen het hun kijken hoe je hiermee verder kunt. Doen hoor! 😘

Groetjes liefs, Tartan X

Hoi @I_NeedHope,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Carolien - De Kindertelefoon 

Hoii @I_NeedHope ik begrijp dat je je niet fijn voelt. School kan oprecht een hel zijn, ik weet het. Maar weet je ook waarom ze zo onaardig doen? Hebben ze een reden waarom ze jou pesten? Als het echt te erg wordt, (maar dit zou ik doen) zal ik kijken of er een andere school is of als je op deze school blijft, zoek personen zoals een therapist, bij mij heeft het erg veel geholpen, ik ben uit mijn deprresieve fase gekomen maar nu ben ik het weer :)

Maar het gaat hier over jou, en ik weet zeker dat er een heleboel mensen zijn die je liefhebben en je steunen. Maar eens een lijstje van de personen die jou graag mogen, misschien helpt dat. Je kunt ook contact opnemen met die persoon(en) en ze vragen of je jouw verhaal mag vertellen tegen hun. 

Ik wens je echt heel veel sterkte en ik hoop dat je je gauw beter voelt💗

-Misty

Reageer