Skip to main content
Vraag

hoi ik ben 14 en denk nu al aan zelf moord

• February 15, 2026
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Hoi ik ga dit verhaal snel uitlegen ik ben 14 jaar oud en ik leef mijn hele leven in nederland ik had in nederland heel veel vrienden ik was grapig en altijd een glimlach op mijn gezicht tot dat ik in groep 8 hoorde van mijn moeder we gaan verhuizen naar libië libië zit in Afrika ik dacht is een grap zeker maar was geen grap ik voelde me een beetje raar 14 jaar in nederland wonen en nu opeens naar Afrika 

Nou de dag dat ik weg ging was alles nog wel gewoon prima we kwamen daar aan en het leek best wel leuk de eerste 2 maanden was het leuk met familie enzo daarna de 5 maand voelde het als een gevangenis ik mag niet aleen naar buiten ik heb geen vrienden en ik moet een nieuwe taal leren maar ik dacht ik wen er cast wel aan maar nee de 8ste maand ik zit nu 8 maanden in libië en ik heb me nog nooit zo kut gevoeld ik zit 8maanden zonder school en je denkt mischien 8 maanden zonder school dat wilt iedereen maar geloof mij als je geen vrienden hebt geen voetbal en je mag niet eens aleen naar buiten word je echt depressief en ik ben ook depressief ik heb geen gevoelens meer die ene leuke kind die altijd in nederland lachte en glimlachende is nu niet meer te herkennen ik ben gewoon een hele andere persoon ik ben gewoon geen eens me zelf ik ben een soort van monster en dan zie ik al me vrienden in het brugjaar met nieuwe vrienden en zit ik hier aleen dan denk ik echt waarom ben ik in dit kut land waarom ben ik niet in nederland bij me vrienden WAAROM dus de laatste maand kan ik zelfm00rd niet uit me hoofd halen en ik denk dat dat de enige optie is

wat zal jij doen in mijn situatie ?

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat rot zeg 😓 kun je er met je ouders over praten en aangeven dat je niet jezelf kunt zijn, dingen waar je mee zit/ wat je niet fijn vind? Ik snap dat je een uitweg zoekt, maar zelfmoord is niet de oplossing er zijn mensen die om je geven en je niet kwijt willen.  Misschien kun je een soort dagboek bij houden en daarin opschrijven hoe je je over de gedurende dag voelt/ wat je  denkt? Eventueel zou je het je ouders kunnen laten lezen als dat oplucht. Ik hoop dat je je snel weer wat fijner voelt en toch een beetje kunt wennen / er iets mogelijk is dat je minder depressief voelt.  ♥️

Liefs 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 15, 2026

Heb je geen familie in nerderland waar terug heen kan, ik zou de hele situatie uitleggen aan je ouders en ook hoe je je voelt ook je gedachte. En zeg simpel ik hou het hier niet langer uit dus ik wil/ga terug 

Aerix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 15, 2026

Als je misschien wat ouder bent en je wilt in nederland studeren, kan dat ook ! Succes! Xxxx

Niek_
Forum|alt.badge.img+1
  • moderator
  • February 15, 2026

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Niek_ (De Kindertelefoon)