Hoeft niet meer

  • 12 January 2018
  • 3 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Langzaam glijden de wijzers van de klok voort. Het is bijna zo ver. Straks zullen de eerste zonnestralen het land strelen. Ook deze nacht heeft mij geen rust gebracht.
Weemoedig kijk ik naar een zwaluw die door de lucht zwemt. Hoe zou het zijn? Zorgeloos de velden van het niks doorklieven? De wind die je dragen zal?
Je aan je gevederde hand neemt en je lijden zal? Hoe zou het voelen? Om vrij te zijn?
Ik druk mijn vest nog wat steviger om me heen. De kou word steeds snijdender.
Opeens hoor ik een stem, ze schreeuwt mijn naam. Ik zucht en zwiep mijn benen van de rand weg. Als ik mijn laatste blik werp op de diepte onder mij fluister ik, wees niet bang, ik kom terug en zal samen met de zwaluw vliegen.
Als ik van het dak afstap kijk ik in het raam. Twee verdrietige ogen kijken me aan. Ben ik dat? Waarom, waarom ik. Ik ben zo klaar met alles. De droom van de zwaluw kon ik bijna aanraken. Wat nou als ik spring? Met die gedachtes loop ik de kamer binnen.
Goedemorgen mam, heb je lekker geslapen? Ja ik ook hoor en nee Dankje ik hoef geen thee.
Zwijgend zitten we aan het ontbijt.
Ze moest eens weten..

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey BLUBP,

Mooi gedicht. Maar je voelt jezelf niet goed en je hebt er geen zin meer in. En dat is alles behalve mooi.

Waarom voel je je zo? Waarom heb je het gevoel dat je hier op aarde niet meer hoef te zijn?

Je sluit je gedicht af met [ Ze moest eens weten]. Waarom vertel je het haar niet? Waarom zeg je niet wat je echt voelt? Ze wilt je denk ik best helpen. En ik denk/ weet haast zeker als jij er niet meer bent dat zei doodongelukkig is omdat ze het nooit heeft geweten, dat ze je had kunnen helpen.

Praat is met de kindertelefoon deze mensen staan altijd graag voor je klaar. Heb je het zwaar praat met ze.

Of kijk oo www.113.nl een handige site waarbij je snel wordt geholpen. Deze mensen gaan niet zomaar weg klikken als je even niks typt.

Of praat met een familielid of je mentor/ leerkracht.

Er zijn zoveel mensen die jou zou willen helpen, maar je moet wel eerst de stap zetten.

Weet dat je het kan! En weet dat je hieruit komt!

Heel veel sterkte!

Gr: Mr.S
Dankjewel mr.s maar het was geen gedicht. Ik zal wel ffkes op die site kijken
Reputatie 3
Badge +1

Wow jij kan echt super goed schrijven! Ik hoop wel echt dat het goed met je gaat.

Reageer