Vraag

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

  • 26 April 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke misschien wordt het een warrig verhaal maar ik ga het proberen op te schrijven.  

In mijn klas heb ik een beste vriendin.  R. Wij doen eigenlijk alles samen. Ik ga nog wel met wat andere kinderen om maar minder.  Eerst waren we een vriendengroep met nog 4 meiden. R had in de tweede anorexia en was wat minder op school en de meiden gingen R toen buitensluiten.  Ik zei dat ik niet mee zou gaan als R niet mee mocht een daarom werd de vriendschap minder hecht. 

 

Die 4 meiden dat ga ik nog wel soms mee om.  Z  is ook echt mijn vriendin, G meestal ook,  N vind ik niet zo maar ook niet stom,  en M vind ik als enige echt niet leuk.  Zij zegt ook tegen anderen dat ze me echt niet mag. Ik weet niet waarom, maar ik vind haar en betweter en ik negeer haar meestal een beetje.  We maken verder geen ruzie. 

 

M is goede vrienden met een jongen C. Ik denk dat ze op C valt. Ik praat in de klas bijna nooit meer de meeste jongens maar met C snap ik veel.  Hij is wel raar maar ik mag hem wel.  

Gisteren snapte en andere jongen uit mijn klas K me.  Op het account van C. Deze was bij C. Ik praat eigenlijk niet zoveel met hem.  Ik weet niet waarom maar hij zei dat ik altijd aandacht vraag in de klas.  Wat vette onzin is. Want de meeste mensen in mijn jas boeien me niet. Dus ik vroeg hem waarom hij nu zo lullig via snap maar in de klas nooit iets durft te zeggen.  Blijkbaar was M ook bij hun want zij zei: we durven wel tegen je te praten maar dat willen we niet.  Wat gewoon echt een kutopmerking is. Ik zei: prima hebben we het er maandag na de vakantie in het echt nog even over. Want M heeft nu een grote mond omdat ze met die jongens is,  maar durft niks als ze alleen is. 

 

C snapte me later nog dat hij niks gezegd had een dat hij me getob mag een ook niet snapt wat er gebeurde.  Maar ik ben eigenijk best boos.  Niet op C hoor, maar wel op M. En ook een beetje op K. Maar hem vind ik eigenlijk irrelevant. 

 

Wat zouden jullie doen.  Ik heb 3 opties

Optie 1; niks.  Ik weet nu zeker dat M een rotwijf is en negeer haar compleet.  Misschien de verstandigste optie maar niks voor mij

2: ik spreek haar aan een vraag wat haar probleem is.  Misschien wordt het ruzie en dat heb ik eigenijk geen zijn in. 

3.wraak. ik ga C versieren.  Ik weet zeker dat het me lukt.  Want volgens mij vind jij me wel leuk.  Maar dat is wel lullig voor C want ik val niet op hem. 

Welke optie is de beste?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mimo ,

 er zijn momenten dat je erachter komt dat sommige mensen nog minder leuk zijn dan dat je al dacht. Je heb nooit echt een klik gehad met M en dat is nu nog eens duidelijk geworden, ook dat M jou niet super leuk vindt. Big deal, geen energie in steken, zelfde geldt voor K.

Het is misschien niet leuk wat ze tegen je gezegd hebben, maar jij hebt ze al geantwoord door te zeggen dat je het er na de vakantie nog wel over zal hebben. Kijk gewoon hoe het loopt en als er over een week niks bijzonders gebeurd is, dan zou ik het er niet eens meer over hebben, dus niet meer op gaan rakelen.

Ik zou er nu dus verder ook geen woorden aan vuil maken en eigenlijk helemaal geen energie meer instoppen, Gewoon leven en laten leven.

Optie 1 dus en nu lekker genieten van koningsdag en je vakantie 😀

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer