hii,
ik heb me nooit echt een meisje-meisje gevoeld. ik ben ook niet echt een tom-boy, maar zeker niet totaal een meisje. ik heb nooit gedacht dat ik misschien niet cisgender zou zijn, totdat ik de term demigirl tegenkwam. dit spreekt me zeer aan, alleen wordt er gezegd dat dat bijna tomboy's zijn die zich ook echt voor een deel jongen voelen. ik voel me ook een deel jongen, kleed me vaak zo en gedraag me een beetje zo. toch hou ik wel van jurken, makeup en nagellak (zolang het zwart is) ik ben een emo, en bij emo jongens is het ook gebruikelijk makeup en nagellak te dragen. ik weet dat ik mezelf niet hoef te labelen, maar dit zal me wel helpen het te begrijpen. kortom: HET IS VERWARREND
ik hoop dat jullie me kunnen helpen 🙂
Bladzijde 1 / 1
Hey,
Het is niet raar dat je daar over twijfelt, omdat we in de pubertijd zitten. Rond die leeftijd twijfelen over dit soort dingen, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Ook maakt het niet uit welke kleren je draagt. Dat je jongenskleren leuk vindt, is goed, want dan heb je je eigen stijl gevonden.
Ik wil alleen zeggen dat je een mens bent. Je bent ook nog een meisje, maar je hebt een paar eigenschappen die lijken op eigenschappen die jongens vaak hebben. Iedereen heeft dat, maar sommigen hebben toevallig meer eigenschappen.
Het maakt niet uit welke eigenschappen je hebt en of je een beetje op een jongen lijkt. Dat is je persoonlijkheid. Als je echt heel veel mannelijke eigenschappen hebt, kun je trans worden, maar dat is een keuze die dan veel gevolgen heeft: een ingrijpende verandering. Ik adviseer dat dan ook nadat je goed hebt nagedacht over je toekomst en jezelf en of het je beter maakt. Meisjes met mannelijke eigenschappen en een mannelijk uiterlijk of mannelijke kledij zijn ook meisjes, vandaar.
En je vindt al die termen verwarrend, net als ik. Er is maar één ding wat jij bent en dat is een mens. Dat weet ik zeker.
Groetjes,
Geen_Naam
Het is niet raar dat je daar over twijfelt, omdat we in de pubertijd zitten. Rond die leeftijd twijfelen over dit soort dingen, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Ook maakt het niet uit welke kleren je draagt. Dat je jongenskleren leuk vindt, is goed, want dan heb je je eigen stijl gevonden.
Ik wil alleen zeggen dat je een mens bent. Je bent ook nog een meisje, maar je hebt een paar eigenschappen die lijken op eigenschappen die jongens vaak hebben. Iedereen heeft dat, maar sommigen hebben toevallig meer eigenschappen.
Het maakt niet uit welke eigenschappen je hebt en of je een beetje op een jongen lijkt. Dat is je persoonlijkheid. Als je echt heel veel mannelijke eigenschappen hebt, kun je trans worden, maar dat is een keuze die dan veel gevolgen heeft: een ingrijpende verandering. Ik adviseer dat dan ook nadat je goed hebt nagedacht over je toekomst en jezelf en of het je beter maakt. Meisjes met mannelijke eigenschappen en een mannelijk uiterlijk of mannelijke kledij zijn ook meisjes, vandaar.
En je vindt al die termen verwarrend, net als ik. Er is maar één ding wat jij bent en dat is een mens. Dat weet ik zeker.
Groetjes,
Geen_Naam
Wat je geslacht is, je gender, dat is een gevoel. Voor sommige mensen is dit duidelijk. Ze zijn man of vrouw of iets anders. Sommige mensen weten dit al op jonge leeftijd of hebben nooit getwijfeld aan hun geslacht wat ze is toegewezen bij geboorte. Bij andere mensen is dit meer een zoektocht.
Belangrijk om in de gaten te houden bij die zoektocht, is het verschil tussen genderidentiteit en genderexpressie. Genderidentiteit gaat over wie je bent, waarmee je je identificeert. Genderexpressie gaat over hoe je je presenteert aan de wereld. Welke eigenschappen je toont en welke bij je passen.
Die eigenschappen die je noemt, die bij je passen, deze eigenschappen zijn niet bepalend. Het zijn slechts signalen. Ze betekenen eigenlijk "veel mensen die dit en dat hebben identificeren zich als zus en zo." Dat maakt alles niet per se duidelijker, maar goed
Je kan je afvragen of je liever andere voornaamwoorden zou willen. Of je het gevoel hebt dat je lichaam niet bij je genderidentiteit past. Of je bijvoorbeeld iets aan je lichaam zou willen veranderen. Wil je liever dat mensen je met meneer of mevrouw aanspreken. Dat soort dingen helpen misschien.
Je zegt zelf gelukkig al dat je jezelf niet hoeft te labelen. Fijn dat je dat inziet. Zoals Geen_Naam al zegt, je bent en blijft gewoon een mens
Als je nu naar een label op zoek bent om je nu mee te identificeren, zou je altijd nog voor "genderqueer" kunnen gaan, waarmee je laat zien dat je niet cisgender bent. Hoe je dat invult, is helemaal aan jou.
Verder wil ik je nog deze site met genderidentiteiten aanraden. In mijn ogen is deze site heel duidelijk. De site is echter wel Engels.
Tot slot wil ik je meegeven om je tijd te nemen. Je hebt geen haast, je hebt alle tijd om te ontdekken wie je bent en waar je je prettig bij voelt.
Gr. Pin
Wat je geslacht is, je gender, dat is een gevoel. Voor sommige mensen is dit duidelijk. Ze zijn man of vrouw of iets anders. Sommige mensen weten dit al op jonge leeftijd of hebben nooit getwijfeld aan hun geslacht wat ze is toegewezen bij geboorte. Bij andere mensen is dit meer een zoektocht.
Belangrijk om in de gaten te houden bij die zoektocht, is het verschil tussen genderidentiteit en genderexpressie. Genderidentiteit gaat over wie je bent, waarmee je je identificeert. Genderexpressie gaat over hoe je je presenteert aan de wereld. Welke eigenschappen je toont en welke bij je passen.
Ik bedoelde dat je in transitie ging, ja, maar ik ken al die termen nog niet goed, sorry!
Ik probeerde ook te zeggen dat als je veel mannelijke eigenschappen hebt, je niet hoeft te kiezen om aangesproken te worden met 'meneer'. Dat is ook een verandering en daar zul je aan moeten wennen, maar je kan voor dat soort dingen kiezen als je je een man voelt.
Je zei dat je het nog niet weet en ik denk dat je twijfelt door de pubertijd. Er gebeurt veel in die tijd, waardoor we dan twijfelen. Daarom denk ik dat het beter is om voor zo een transitie en aangesproken te worden met man/vrouw te wachten totdat je uit de pubertijd bent, zodat je volgroeid bent.
Je vertelde dat je veel mannelijke eigenschappen hebt en daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je kunt bepalen om voortaan als man door het leven te gaan, maar als je wel een meisje wil blijven, kan dat ook, omdat het niet raar is om als meisje mannelijke eigenschappen te hebben of andersom. Iedereen heeft namelijk eigenschappen die sommigen mannelijk vinden en anderen weer vrouwelijk. Je hebt dus altijd zowel mannelijke als vrouwelijke eigenschappen.
Je kan op de website van Pin kijken. Dat is een erg duidelijke website als je jezelf een naam wil geven.
Groetjes,
Geen_Naam
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.