Vraag

Hoe zorg ik dat ik geen zelfmoord pleeg?

  • 8 July 2021
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik ziet nu een paar maanden in een depressie en het is de hele tijd alleen maar erger geworden, ik zie nu geen reden om nog te leven.

Ik ben pas 13 jaar, maar ik ben nu al veel te moe om nog door te gaan. Ik weet niet waarom ik me zo voel, want ik heb goede relaties met mijn familieleden en ik heb iemand waar ik van hou, ik heb niet echt vrienden maar zo erg is dat nou ook weer niet. Ik ben wel transgender, dat is natuurlijk wel een reden waardoor ik me slecht voel maar voordat ik erachter kwam dat ik trans was voelde ik me ook al slecht. En ja, school is natuurlijk sws kut, ook omdat ik geen energie heb om ook maar ooit iets te doen, maar zonder veel moeite haal ik hoge cijfers. Ik heb al psychologische hulp, maar dat maakt het niet veel beter. Soms stop ik met eten, niet om mezelf iets aan te doen of om af te vallen, ik heb gwn geen energie en nood om te eten.

Weet iemand hoe ik me iets beter kan laten voelen?


5 reacties

Reputatie 2
Badge

heeyy

weten je ouders en of goede vrienden van je depressie af ?? je zou eventueel met hun kunnen praten .

zelfmoord is geen optie er zouden veel mensen je gaan miss

 

Heyy

 

Wat naar dat je je zo slecht voelt!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd bellen of chatten met 113. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten / bellen als je daar je verhaal kwijt wilt. De mensen daar bieden je een goed luisterend oor en kunnen je misschien wel verder helpen.

Site van 113 > https://www.113.nl/

Telefoonnummer 113 > 0800-0133

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Weten je ouders of je liefde van je gevoelens af? Misschien is het een goed idee om met hun te gaan praten. Dat is misschien een grote stap, maar ik denk wel dat het je kan helpen. De mensen in de omgeving zijn er namelijk echt voor jou en geven ook echt om jou! Ze kunnen en willen je helpen en steunen om je weer prettiger te voelen. Als je het heel erg eng vind om te praten kan je ook een brief schrijven waarop je schrijft hoe je je voelt. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.

 

Iets wat wel wilt helpen om je wat beter te voelen is afleiding zoeken tegen je depressieve gedachtes. Je hebt vast een hobby! Je kan als je je slecht voelt een stukje wandelen, muziek luisteren, een boek lezen of een leuke tekening maken. Iets wat je leuk vind om te doen zodat je minder bezig bent met je gedachtes.

 

Verder helpt het mij persoonlijk als mijn hoofd vol zit om te gaan schrijven. Je kan eens een papiertje of een schriftje pakken waar je alles opschrijft wat jij op dat moment denkt. Dan schrijf je als het ware al je negatieve gedachtes uit je hoofd op het papier zodat alles (tijdelijk) uit je hoofd verdwenen is. Misschien helpt dat je een beetje.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Hi @kiratjeeeeeee 

Mijn ouders weten ervan, en 2 van mijn goede vrienden ook. Ik praat regelmatig over mijn problemen. Ik voel me ook slecht over dat mijn familie me zou missen maar het is bijna niet meer mogelijk om nog te blijven leven. 

Bedankt voor je antwoord!

hoihoii,

ik herken dat gevoel. dat je gewoon… moe bent van het leven. je bent niet de enige hier in, en je mag je echt realiseren hoe fucking sterk je bent dat je jezelf hierdoorheen trekt!!

mij helpt het altijd om te gaan dromen zonder limieten. wat zijn jouw allergrootste dromen? wat is jouw ideale leven later? wat wil je allemaal nog meemaken en waarmaken? stel die doelen voor je en verzamel alle redenen die je hebt om wel nog te leven, gebruik dat vooral als reminder waarom je nog hier bent. 
if you want to be happy, be grateful.”
dit is natuurlijk anders bij iedereen, maar mij heeft het enorm geholpen!

ook kan je afleiding gaan zoeken bij hobbies die je hebt. mijn psycholoog heeft mij altijd gezegd; 
als je teveel denkt, dan ga wat doen. een goede routine hebben helpt ook tegen stress.

en hey, nogmaals, je bent echt fucking sterk. dit is een gevecht wat zeer zeker niet makkelijk is; en jij gaat er nog gewoon doorheen. dat is echt impressive!!! natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot. dat is normaal. en geloof mij, er komt een dag dat je hier op terugkijkt en denkt; wauw. wat ben ik blij dat ik alsnog ben gebleven. if its not okay, then its not the end. mag je me aan houden.

als je nog wil venten onder dit topic is dat natuurlijk altijd toegestaan :) (zou wat zijn als dat niet zo was lol)

hope this helps!
 

groet,
seabreezes
 

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Wat naar dat je je zo voelt, ik begrijp dat het moeilijk is maar toch vraag ik je om het alsjeblieft niet te doen. Je ouders zouden je echt gaan missen, en je hebt nog zo veel leven voor je! En ik kan je bijna verzekeren, hoe je je nu voelt zal niet voor altijd zijn. Ooit wordt het beter worden. Na regen komt zonneschijn.

 

En ik weet dat het makkelijk praten is, maar vecht iedere dag, want iedereen verdient een mooi leven.  Je kunt misschien een hobby zoeken die je bezighoud. Je zegt zelf dat je geen energie hebt, maar probeer toch eens iets leuks te doen. Je zal je er misschien wel beter door voelen.

 

Ik hoop dat het helpt

xxxx pewpewtube

Reageer