Hoe ziet jouw toekomst eruit?

  • 25 January 2015
  • 7 reacties
  • 577 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik snap dat sommige het lastig vinden om over later, jou eigen toekomst te praten/denken. Vroeger kon ik altijd zo nadenken over wat ik later wilde. In wat voor een huis ik ging wonen en of ik huisdieren neem. Ik zag alles voor me. Nu ik ouder ben en in de puberteit zit merk ik dat het steeds latiger vind om over later na te denken en of ik uberhaupt wel een toekomst heb. Later lijkt mij heel mooi omdat je niet aan je nu hoeft te denken maar tegelijkertijd ook heel eng.

Daarom de vraag aan jullie of jullie na durven te denken over de toekomst en of je wel over de toekomst zou willen nadenken. Maar ook de vraag hoe jullie in het leven staan met verleden, nu en later. Leef je in het nu? Leef je nog in gister, vorige week of 2014? of denk je alleen aan later en leef je al in de oudere jij? Morgen is ook is ook later. Hoe oud zie jij jou voor je in jou toekomst? Hoe veel jaar is toekomst? 5 jaar? Of zelfs 10,20, 30 jaar?
Als je over jou toekomst na denkt zou je dan kunnen beschrijven hoe jij je toekomst voor je ziet? Of hou je het voor je zelf en schrijf je het op?

Ik weet dat het veel vragen te gelijk zijn maar ik hou er van om over dingen na te denken van het leven (ik voel me nu echt z'n filosoof ;p). Het is misschien wat gaotisch maar goed.

Kusje NoOne

7 reacties

Hee!
Waarom vindt je het nu moeilijker om over de toekomst na te denken? 
Zelf denk ik heel veel aan later, dat ik na mijn mbo naar het hbo ga en het liefst nog naar de universiteit. 
Ik probeer meer in het nu te leven, ik ben 17 trouwens. Ik zie mijn toekomst soms als ik op het hbo zit, soms als ik al werk en kinderen heb. Zelf ben ik best wel bang, dat ik geen vriend/vriendin heb later en dat ik alleen met 40 katten overblijf, maar altijd als ik dat denk probeer ik te denken dat later mijn tijd is en dat ik daar nu aan moet werken. Ik wil veel verdienen later als psycholoog. Ik wil 2 kinderen (het liefst een tweeling) maar ik kan dat natuurlijk niet voorspellen. 
Ik ben onzeker door het verleden, maar daar probeer ik nu uit te kruipen haha en dat gaat gelukkig steeds beter! (=   
xoxo
heey,
Ik denk veel na over mijn toekomst, ik ben pas 14 maar ach het kan geen kwaat hahh 🙂 als ik mn vmbo diploma heb ga ik een vooropleiding bij de politie doen die 2a 3jaar duurt en dan ga ik me aanmelden bij de echte politie school als ik 18 ben ga ik naar Amerika, alleen. In zon volkswagen busje hahh en dan naar concerten enzo, ik wil geen kinderen, ik denk tott nu toe ze zijn wel schattig maar twn eerste veel werk kosten geld en veel tijd en als ik een goede cariere wil dan moet dat maaar eerst ff zonder kinderen 🙂 ik wil wel een vriend of dan mijn man haahh en ik wil van mezelf geen kinderen zoals ik net al zei maar ik wil wel 2 chinese jongentjes adopteren het liefst die familie of broertjes ofzo zijn 🙂 en tja dat was het denk ik haahh ik heb echt een rottijd achter de rug(bijna dan) mrt depressies zelfverwondingen zelfmoordgedachtes en veel heel veel ruzies, ik heb graag zekerheid en controle over mijn toekomst omdat tja hallo IK moet daar wel in gaan leven dus ik bepaal graag zelf wat ik met mn toekomst doe hahh 😉 en ja ik hoop dat je hier wat aan hebt x als je nog vragen hebt vraag maar raak x


Stay strong.
X luna
Hoi,

Ik vind het persoonlijk ook erg leuk om te filosoferen 😉 Zelf denk ik regelmatig na over de toekomst, vooral omdat ik dit jaar eindexamen doe en een vervolgstudie heb gekozen, daarbij ben ik ook op zoek naar een leuke kamer of een leuk appartement om op kamers te gaan wonen. Ik vind het ook wel een beetje eng, maar ik kijk er erg naar uit!
Wat betreft mijn verleden, ik heb altijd moeite gehad om sociaal aan te sluiten bij anderen, dat heeft o.a. te maken met mijn autisme, maar wat betreft het sociale vlak ben ik enorm gegroeid. Verder heb ik ook last van depressies gehad en sneed ik mezelf, daarnaas had ik nog veel meer manieren wat betreft automutilatie... Het gaat nog steeds wisselend, maar ik weet zeker dat ik erover heen kan komen met alle hulp die ik van anderen krijg.
Wat ik wil met mijn leven is enerzijds heel simpel, anderzijds ontzettend lastig. Ik wil namelijk anderen helpen, zodat zoveel mogelijk mensen de kans krijgen op een gelukkig(er) leven dan wat ze thans lijden. Zo wil ik met mensen met stoornissen werken en hen begeleiden, maar ook mensen die door een andere hulpvraag hulp nodig hebben.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog kan vertellen, maar als je nog dingen wilt weten, mag je het altijd vragen!!

xx 
Bedankt voor de reacties!
Ik vind het lastig om naar de toekomst te kijken omdat ik vroeger mijn hele toekomst voor me zag maar als ik er nu over nadenk zijn er wel dingen die ik wil maar niet echt voor me zie. Verder zijn er zo veel andere dingen aan de hand waardoor ik bang ben dat mijn toekomst die ik graag zou willen hebben niet gaat lukken. Op dit moment zou ik willen dat ik ouder was en en uit huis kan gaan. Maar ik wil niet aan de toekomst denken omdat ik het eng vind. Alles is dus heel dubbel.
Jullie hebben mooie dingen om naar toe te werken!
Xx NoOne
Hee NoOne,

Als ik denk over mijn toekomst dan haal ik over ongeveer 6,5 jaar mijn diploma op de PABO, als ff alles meezit. Dan ben ik ondertussen 23 jaar. Misschien heb ik dan wel een leuke vriend waarmee ik samenwoon en heb ik eindelijk het verleden achter mij gelaten. Ik leef nu voor de helft in het verleden (wat behoorlijk vervelend is) en voor de helft in nu, vandaag, 21:23 uur. Als ik 23 ben heb ik hopelijk een kindje en ben ik al bezig met de trouwplannen. Als ik 27 ben hoop ik al getrouwd te zijn, is er ondertussen nog een kindje bijgekomen, werk ik op een basisschool in groep 1, woon ik samen in een vrijstaand huis in een rustige buurt die niet heel ver weg ligt van het centrum en ben ik nog steeds gelukkig met mijn man en kinderen en voor de rest ben ik benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

Groetjes Mia
Hey! Dit zou zo een topic van mij kunnen zijn, want ik kwam ook op dit idee :D

Ik ben een meisje, 12 en ik denk veel na over mijn toekomst. Omdat dat het enige is waarnaar ik uit kan kijken in mijn leven.
Ik wil een vriendin met een vaste relatie, of zo'n bff waar je álles mee doet en geen ruzie mee krijgt, zo'n soulmate weetjewel.
Ik hou van filosofie, ontwerpen en schrijven.. En zingen enz maar het gaat om die eersten,
want daar kun je een baan van maken. Ik wil sws een boek uitbrengen. Ik wil veel reizen en in totaal een maand in Japan hebben doorgebracht, 'cause let's be real.
Ik wil naar Amerika verhuizen (kinderdroom en nu nogsteeds), of LA of NYC. Oh ps, I'll stick to the "Don't have kids, just have kittens!" Quote ;)
<3~
Badge
Hey, ik denk ( ondanks dat ik 13 ben) ook al best veel na over mijn toekomst.
Ik wil of leerkracht in de basisschool worden of kinderpsychologe. Eenmaal ik een vriend heb wil ik naar Australië verhuizen ( dat is echt mijn grote droom(ik heb vroeger 3 jaar daar gewoont en wil terug) als mijn man dat goed vind, en daar 1 of 2 kinderen krijgen en een mooi gezinnetje hebben met kinderen en een hond. Als ik niet naar Australië ga hestzelfde maar dan hier.
O ja ik wil ook blijven paardrijden en misschien een eigen paard kopen! 😄
Nu ik het zo bekijk heb ik best al veel over mijn toekomst nagedacht, maar ja dromen mag he😅

Reageer