Vraag

hoe zeg je tegen oude vrienden sorry over een ruzie

  • 26 February 2021
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Badge +1

Hoi,

ik moet dus naar speciaal onderwijs over een tijdje, dit komt doordat ik een tijd in een gesloten instelling heb gewoond en ze mij toen hebben gediagnosticeerd met autisme, chronische depressie en suïcidale gedachtes. Hierdoor lukt het niet op regulier (waar ik ook al maanden niet meer ben geweest). Nu heb ik daar wel een groepje oude vrienden zitten. Door een ruzie toen ik niet lekker in mn vel zat hebben we geen contact meer. Ze hebben me al een aantal maanden niet gezien en hebben geen idee wat er allemaal is gebeurd. Toch wil ik voor ik naar de andere school ga wel graag sorry tegen ze zeggen en een beetje vertellen wat er allemaal is gebeurd… nu hebben ze me eigelijk overal op geblokkeerd of verwijderd en ik durf niet echt goed naar school te gaan om het daar te vertellen aan ze of sowieso durf ik het niet “in het echt” heeft iemand tips hoe ik het moet doen en misschien ook een beetje wat ik moet zeggen? Ik wil graag dat ze weten dat het me spijt!

Alvast heeeeel erg bedankt!

Xx


5 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi anoniemgm,

 

Als ik jou was zou ik gewoon zeggen hoe je je die tijd voelde en dat je daarom  niet goed in je vel zat 

Ik wens je heeel erg veel suc6 

 

gr, gekiin

Reputatie 5
Badge +6

Gewoon sorry zeggen over die situatie, je hoeft er echt niks speciaals voor te doen ofzo...

Reputatie 7
Badge +19

Je kan gewoon de situatie uitleggen en je excuses aanbieden. Wat hun gaan reageren weet je niet. Maar jij hebt in ieder geval je best gedaan en je hart gelucht.

Heey

Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt en ik denk dat het een goed idee is om je vrienden iets te laten weten. Als ik jou was zou ik een soort van brief schrijven waarin je voor jezelf zet wat je graag wilt dat ze weten. Dus ik zou beginnen met sorry te zeggen voor de ruzie en daarna uitleggen hoe je je toen voelde en wat er daarna allemaal is gebeurd. En dan nog een stukje van wat je nu gaat doen met school enz en dan kun je misschien vertellen dat je ze mist of dat je hoopt dat je weer een keer met ze kunt praten. Maar ik zou vooral zeggen wat jij voelt en ook over wat er gebeurd is vertellen wat jij fijn vindt en waar je achter staat. En daarna natuurlijk opsturen naar een van hun 

 

heel veel succes en ik hoop voor je dat ze het zullen begrijpen en dat je weer contact met ze kunt krijgen

Ik denk dat het een goed idee is om ze iets te laten weten. Ik lees aan je berichtje dat je graag sorry wil zeggen en misschien krijg je er later wel spijt van als je het nooit hebt gedaan. 

Je kunt beginnen met uitleggen dat je toen echt niet lekker in je vel zat en dat dat een impact had op hoe je je gedroeg (wat ook volkomen logisch is hè: gevoel en gedachtes hebben een grote impact op je gedrag. Dus het is echt te begrijpen dat je je anders gedraagt als je je zo slecht voelt). 
 

Ik snap dat je het spannend vindt om het in t echt te doen, dus je kunt het ook, zoals Keepupthelove zegt, via een brief doen.  Maar het in t echt doen is ook nog altijd een optie. Is misschien wel spannender maar ik weet dat je het kan! 

Heel veel succes en ik hoop dat ze het begrijpen. Zo niet, je hebt in ieder geval je best gedaan en je excuses aangeboden. Dus jij hebt alles gedaan wat je kon doen. 
 

Als laatste hoop ik dat het momenteel beter met je gaat! Heel veel succes op je nieuwe school. 

Reageer