Skip to main content
Vraag

Hoe wordt je gelukkig met autisme?

• August 20, 2025
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal

Om maar te beginnen: mijn leven is super saai. Ik heb al verteld dat ik autisme heb (en ook heel misschien adhd) en dat ik geen vrienden heb en ik zou die wel graag willen alleen het is extreem moeilijk en alleen zijn is gewoon echt heel erg saai en ik word steeds meer depressief. 

Dit is hoe mijn dag tijdens de vakantie meestal eruit ziet: ik word wakker, ik eet ontbijt, tanden poetsen, tik tok kijken/gamen maar vooral tik tok, avondeten, douchen, tandenpoetsen en dan slapen. Helemaal niks bijzonders alleen maar saaie dingen en dat voor nog 2 weken, maar eerlijk gezegd school is niet beter.

Zelfs als ik school heb en heb iets meer te doen in mijn leven is huiswerk heel saai en op school heb ik ook geen vrienden dus dat maakt het nog veel saaier. Ik heb in een andere post gevraagd hoe ik moet vrienden maken, maar nog steeds denk ik dat het mij niet gaat lukken en ik ben bang dat ik super depressief word zelfs zo erg dat ik zelfmoord zou kunnen plegen. Waarom kan leven niet zo leuk zijn als in films of series. Na hearstopper voel ik me nog meer depressief, want ze hebben gewoon zo prachtige leven en elke dag iets en ik ziet hier niks te doen. 

Mijn vraag is hoe wordt je gelukkig? Wat moet ik doen in mijn leven om zich niet de hele tijd te vervelen.

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 20, 2025

Ik heb ook autisme en adhd en ik herken je. Ik leef per dag en haal geluk uit de kleine dingen van het leven. Zo vond ik het heerlijk weer vandaag. 

xx liefs Wolf 🐺

• Net nieuw
  • August 20, 2025

Hallo, wat ik vaak doe is er alleen op uit gaan. Bijv: alleen naar de stad, alleen wandelen. ( maak maar eens een lijstje )Het kan spannend zijn, maar als je uit je comfort zone gaat leer je heel goed jezelf kennen. Dit helpt ook heel goed om mijn hoofd leeg te maken als ik overprikkeld ben. Door sommige dingen alleen te doen leer je heel veel. Maar dat betekent niet dat je alles alleen moet doen, je moet natuurlijk wel proberen om vrienden te maken, daar heb ik eigenlijk geen tips voor want bij mij ging het van zelf.

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 20, 2025

Hoi ​@Nieuwaccount,

Wat je verteld over je gevoel, klinkt als een lastige situatie. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij de Kindertelefoon kan jij anoniem je verhaal delen en/of kan er door een van onze vrijwilligers met je meegedacht worden. Daarnaast kan je ook voor hulp of ondersteuning, contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit verteld!!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 21, 2025

Ik vindt het echt heel naar na je verhaal gelezen te hebben. Ik wou dat ik naar je toe kon komen en je een knuffel kon geven maar dat kan natuurlijk niet. 
dus hier een denkbeeldige knuffel ❤️❤️❤️♥️💕

misschien kan je als je je alleen voelt vrolijke muziek op zetten

Je kan ook vaker naar familie gaan en dan met nichtjes of neven wat gaan doen

ik wens je echt heel veel extra succes 🍀 😘 en hou van jou

• Net nieuw
  • August 29, 2025

Hoi!

Wat mij helpt is om iedere dag iets actiefs te gaan doen, ookal is dat een blokje om lopen. 

Over het vrienden maken, een tip die mij erg heeft geholpen is om te beginnen met een compliment over de andere, dan vind de andere je direct aardig.