het gaat de laatste tijd niet zo goed met mij. Ik denk dat ik verslaafd ben aan SH, maar ik weet niet PRECIES hoe dat hoort te voelen. ik doe het ongeveer 3 tot 4 keer per week en het is tijdens de les het enige waar ik aan denk (samen met: wanneer is deze les afgelopen en zou ze nu aan me denken) Laten we zeggen dat ik de laatste tijd (3 jaar) snel ben afgeleid. Ik ben al depressief en kan dit er echt niet bij hebben!
Heyy,
Ik heb zelf ook aan sh gedaan dus ik weet hoe dit voelt. Ik denk dat je gewoon niet aan je problemen wilt denken en je wilt daar afleiding voor en dan ga je dus sh doen. Ik denk niet dat je gelijk verslaafd bent je gaat nu door een moeilijke tijd heen maar geloof me het komt goed. Zoek iets anders in plaats van sh. Kras op een schrift of schrijf je gedachtens op. Dit heeft mij ook heel erg geholpen! Het is in ieder geval een betere afleiding dan sh. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Veel sterkte!
Jen (De Kindertelefoon)
Heyy,
Ik heb zelf ook aan sh gedaan dus ik weet hoe dit voelt. Ik denk dat je gewoon niet aan je problemen wilt denken en je wilt daar afleiding voor en dan ga je dus sh doen. Ik denk niet dat je gelijk verslaafd bent je gaat nu door een moeilijke tijd heen maar geloof me het komt goed. Zoek iets anders in plaats van sh. Kras op een schrift of schrijf je gedachtens op. Dit heeft mij ook heel erg geholpen! Het is in ieder geval een betere afleiding dan sh. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
ik heb een dagboek en een pagina waar ik met een pen overeen bladzijde kras, maar het dagboek helpt niet echt. ik heb ook geen motivatie meer om dit dagboek bij te houden! ik zit er gewoon een beetje doorheen! het gaat wel weer een beetje beter. Krassen over een papier helpt wel alleen het voelt gewoon niet hetzelfde.
is er misschien nog een site of een app die bijhoud hou lang je clean bent, want ik heb gehoord dat dat motiverend werkt, maar ik was te bang om de naam te vragen
groet, Max
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.