Vraag

Hoe weet je of je een eetprobleem hebt?

  • 20 September 2023
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hi,

Hoe weet je of je een eetprobleem hebt? ik eet heel weinig en als ik iets eet voel ik me schuldig. ik durf het aan niemand te vertellen, mijn moeder is al aan het zeuren over mijn eten, ook de schoolarts ging helemaal daar op in. Ik haat mezelf. 


4 reacties

Reputatie 4
Badge

Je hebt zeker een eetprobleem. Je moet er echt met iemand praten over hoe je je voelt als je eet ,want je moet je daar echt niet schuldig bij voelen. Eten is nodig en iedereen doet het. Ik had en heb zelf ook een eetprobleem maar dat zit heel anders. Alsjeblieft praat erover met je ouders of docenten of vrienden of iemand die je zelf fijn vindt. Ik weet zeker dat ze begrip voor je hebben en je kunnen helpen motiveren om te eten. Succes!!:) 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Precies wat @Ikhaatandijvistampot  zegt. Je mag echt hulp vragen! En vooral niet jezelf haten. Dat hoeft echt niet.  Dat verdien je ook niet hoor :) 

Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik weet zeker dat dit een eetprobleem is. 

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen om te eten. Het is normaal en iedereen doet het.

Ik heb geleerd dat je genoeg moet eten om je energie te evenaren, maar ook weer niet te veel. Je kan dit misschien met een huisarts bespreken over hoeveel je moet eten, in vergelijking met je gewicht, lengte en beweging.

Om je gerust te stellen: Ik eet minstens 6 boterhammen op een dag, 2/3 stukken fruit en 2 borden met avondeten. Ik ben ook groot voor mijn leeftijd. Ik heb een standaard gewicht van 55 kilo. 

En heel vervelend dat je je zo voeld. Ik hoop dat het beter met je gaat. 

Veel succes! 

Liefs,

  1.  
Reputatie 4
Badge +1

Heel erg bedankt allemaal! ik ben uiteindelijk uit mezelf weer meer gaan eten. Ik ben nu 161cm en 47 kg. Dit is een gezond gewicht!

Reageer