Vraag

Hoe weet je of je depressie hebt?

  • 16 April 2023
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Dus dit is natuurlijk voor de mensen die depressie hebben..

Want ik vraag me af hoe je dat nou prc weet?

Ik wil een afspraak maken met de huisarts, maar dan moet ik eerst langs mijn moeder.

En ik als ik zeg dat ik dénk dat ik depressie heb, neemt niemand mij serieus.

Dus hoe weet je of je depressie hebt zonder dat je bij een huisarts bent geweest.

 

Alvast bedankt!

XxFashionDivaxX


4 reacties

Je weet pas echt of je depressief bent als de huisarts dit kan bevestigen. Zelf ben ik depressief geweest en had heel veel last van sombere gedachten, had nergens geen zin meer in en voelde ook weinig tot geen emoties meer.  Ik ben na een aantal maanden toen mijn ouders door hadden dat het niet goed ging naar de huisarts geweest en die heeft bevestigd wat mijn ouders ook al dachten… een depressie en best heftig ook! Ik heb heel veel therapie gehad, oa EMDR, IHT hulp en gesprekken met psycholoog.

Ik wil nog wel even zeggen dat iedereen zijn of haar eigen klachten kan hebben, en dit dus niet voor iedereen hetzelfde is. Soms lijkt het op een depressie maar kan er toch iets anders aan de hand zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt misschien ook zelf een afspraak maken met de huisarts?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik sluit me helemaal aan bij @TikTak   het is bij iedereen weer verschillend en het beste is om het te bespreken inderdaad. En therapie werkt echt. ik weet het. Maar wat TikTak zegt is een goed advies. Sterkte met wat je gaat doen!

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Sluit me hier ook bij aan. Ben zelf ook depressief geweest en als jij denkt dat je dat misschien ook bent moet je er echt mee naar de huisarts.

Badge

Oké ik heb miss niet echt zo'n antwoord als je dit hebt dan heb je een depressie maar ja weet je kan bijv zo'n test doen op internet of je het hebt is natuurlijk niet hetzelfde als een diagnose maar dan kan je miss wel denken als je het dan hebt( volgens die test) naar de huisarts te gaan en op zo'n test kom je er ook achter wat voor klachten er bij depressie horen 

Reageer