Skip to main content
Vraag

Hoe vraag ik om een psycholoog en hoe voel ik me daar veilig?help

• January 25, 2026
  • 0 reacties
  • 12 Bekeken

Hey allemaal, het gaat de laatste tijd echt niet goed met mij. Ik denk dat ik depressief ben en ik heb vervelende gedachten. Ik kan alleen nog maar naar zielige muziek luisteren en ik moet de hele tijd mijn lach faken. s’morgens denk ik al :’ ik wil echt niet naar school’. Maar ik moet wel. m’n ouders geloven me niet als ik ziek ben, alleen als het echt is. 

het gaat mij vooral om dit: ik heb een psycholoog nodig. Maar ik heb geen idee hoe ik het tegen m’n ouders  kan zeggen. Ik vind het heel moeilijk om over m’n gevoelens te praten.  Als ik dan eenmaal een psycholoog heb kan ik ook niet m’n gevoelens uiten en lieg ik de hele tijd. Ik kan het gwn niet. Ik voel me dan soortvan opgesloten in een kleine kamer waar iemand tegen me praat en dingen aan me vraagt terwijl ze een pistool in haar hand heeft. Als ik m’n ouders vertel dat het niet goed gaat met me dan stressen m’n ouders juist weer en dat vind ik ook weer vervelend.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Hoe vertel ik m’n ouders dat het niet goed gaat en hoe vraag ik hun om een psycholoog? En hoe voel ik me veilig bij een psycholoog en hoe kan ik m’n gevoelens uiten? 
Alsjeblieft, help!