Vraag

hoe vraag ik hulp??

  • 9 December 2022
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyyy!!

Ik wil low key hulp vragen ofzo, aan mijn mentor of  Nederlands docent (zij is ook trajectbegeleider op school), maar ik weet nurt zo goed hoe.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, hoe ik moet beginnen, en hoe ik het moet vragen al zou ik het zijn die het vraagt. (Ik denk eigenlijk niet dat ze ooit aan mij zouden vragen hoe het gaat, gebeurt bijna nooit namelijk) 

 

Ze weten beide over mijn perfectionisme, nouja niet alles maar in ieder geval wel het topje van de ijsberg. Daarnaast begin ik weer in mijn ‘depressie’ te komen (heb geen diagnose daarom de: ‘’ ) net als ik in de brugklas had. In mijn een/een paar van mijn andere topics staat vgm wel meer info daarover. De ene paar dagen gaat het goed of oke, de andere paar dagen gaat het slecht. Een van die avonden dat het slecht ging was ik ook weer begonnen met snijden.. 

 

ik weet niet zo goed wat k moet doen, hoe ik het moet doen, en óf ik het wel moet doen.

Er is al zoveel waarover ik had moeten praten met iemand (vanaf de basisschool al), ik durfde geen hulp te vragen of ik voelde me een last als ik dat zou doen. Maar aan de andere kant voelt t echt alsof het eigenlijk niet zoveel voorstelt. 

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

~s <33


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hey!!

Wat goed dat je hulp wilt zoeken, dat lijkt me een goed idee! Praten kan ook echt opluchten en helpen.

Je zou bijvoorbeeld een van de genoemde mensen een bericht of e-mail kunnen sturen dat je met ze wil praten over iets serieus. Dan weten ze ook dat het serieus is en je er mee zit. Zij gaan dan waarschijnlijk een afspraak met je plannen. Als het dan lastig is om te beginnen gaan ze wss vragen stellen wat het makkelijker kan maken.  Je kan het ook opschrijven zodat je het niet hoeft uit te spreken. 
 

jij kan dit!!!

Reageer