Skip to main content
Vraag

Hoe voel jij je? (voor alle mensen die niet naar hun ouder/verzorger gaan om emotionele gevoelens)

• April 29, 2025
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2

Hallootjes, al sinds ik kind ben, bespreek ik NOOIT m'n problemen of gevoelens met mijn ouders. Vaak als ik zeur over iets, vergelijkt mijn moeder het vaak met haarzelf en mijn vader zegt niks. Daarom zijn mijn gevoelens hoogswaarschijnlijk ook niet belangrijk voor m'n ouders. Ik wil wel graag hun om advies vragen, maar ben bang dat ze afwijzen en het voelt raar om met hun over zulke dingen te praten, ook heb ik een broer en en zus, daardoor voel ik me nog meer onbelangerijk bij m'n ouders. Ze zeggen nooit ik hou van je of knuffelen me en dat doet erg veel pijn. Ook weet ik niet hoe ik mezelf echt moet uiten qua gevoelens.

Doen jouw ouders dit ook of zijn ze ook zo? Zo, ja, wat heb jij gedaan (hoe cope je hiermee) en wat zijn jouw gevoelens over dit onderwerp? 

Liefs Sambearalpha en bedankt voor het lezen 💞

4 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 1, 2025

Hoi, ik kan eigenlijk alles wel bespreken, niet dat ik dat ook altijd doe. Maar het mag wel. Trouwens je noemt het van jouzelf ' zeuren' maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn 😉. Weten je ouders hoe je hier echt over denkt en wat je er bij voelt? Kun je het ze laten weten op een moment dat het past, een rustig momentje ofzo? En heb je een oom of tante waar je fijn mee kunt praten en dit voorleggen? Je zou je gevoelens ook kunnen opschrijven en laten lezen aan ze. Ik weet natuurlijk niet wat het beste zou werken maar het is wel fijner als je bij je ouders terecht kunt met je vragen en gevoelens. Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 1, 2025

Hoihoi, heel herkenbaar hier. Het is bij mij zo dat ik gewoon niet zo goed over mijn gevoelens kan praten. Ik moet altijd huilen als ik iets deel van wat ik voel, en dat wil ik niet. Mijn ouders zijn altijd druk met werk en regeldingen, dus veel ruimte om te praten is er niet eens

PrivatTeen
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 3, 2025

ik heb hetzelfde, maar dan omgedraaid. mijn ouders respecteren mijn grenzen en wensen niet altijd.

en mijn kleine broertje komt altijd voor.

ik had vroeger ook een beste vriendin en hij heeft haar afgepakt.

mijn hele leven draait om hem.en ik word op school gepest, omdat iedereen hele dunne lippen heeft en ik hele volle heb.

wij waren in de meivakantie op vakantie, eerste keer met het vliegtuig. ik haat vliegtuigen vanaf nu heel erg, maar dat is niet het punt. dat kind heeft mijn hele vakantie verkloot.

hij kan soms lief  doen maar hij snapt het niet.

hij doet soms zo raar, ik weet niet. hij is een huilkind, hij wil altijd ouhoeren maar ik raak hem een keer zacht aan en ik heb straf, omdat  hij gewoon zwak is.

ik haat hem ik haat mijn familie en ik heb alleen nepvrienden die achter mijn rug om dingen doen.

ik deed een spel met mijn familie EN TOEN VERGATEN ZE ME LETTERLIJK!

ik krijg altijd te horen dat ik mijn krachten niet ken dat ik te ruw doe enzovoort.

mischien ga ik wel van handbal af om te gaan rugbieën.

bij handbal word ik gepest, terwijl ik TEGEN NIEMAND, MAAR DAN OOK ECHT NIEMAND OOIT IETS ANDERS DAN AARDIG GEDAAN HEB.

IK BEN LETTERLIJK EEN GROTE VRIENDELIJKE REUS EN TOCH HAAT IEDEREEN MIJ.

dat luchtte op.

bedankt voor het lezen van mijn haat jegens mijn familie.

• May 15, 2025

Ik heb dat zelf niet., maar de ouders van een vriendin zijn ook zo en dat is knap kut. Maar dat ze het niet zeggen wil niet zeggen dat ze niet van je houden. 
En wat als je zelf tegen ze zegt dat je van ze houdt? 
Hopelijk kan je wel ergens terecht met je problms