Beantwoord

Hoe voel je je voor en na de doop?

  • 27 November 2018
  • 8 reacties
  • 396 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een gurl en 15 jaar jong. Ik heb al een tijdje een gevoel dat ik mezelf wil laten dopen, maar weet niet precies wat het inhoud. Ik ben leiding geweest bij een sport organisatie voor kinderen en heb een week lang kinderen over het geloof geleerd en met ze gesport. Ik ben er zelf ook diep door geraakt over hoe bijzonder het geloof eigenlijk is en ik dacht ik hou het vol aan hoe vol ik nu van de geest ben. Al gauw ben ik afgedwaald door vrienden en door omstandigheden thuis. Ik sprak laatst met me zus en die heeft zich ook laten dopen op haar 16. En zij voelde zich echt goed daarna ( we zijn allebei erg ziek) en ze maakte zich daar geen zorgen meer over. (Enn ik nog wel) heel vaag verhaal dit maar probeer het uit te leggen. Nu zijn mijn vragen:
moet ik me nou wel of niet laten dopen?
wat is dopen precies?
wat is het verschil met voor en na het dopen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 November 2018, 08:40

Bekijk origineel

8 reacties

Hey,

Welk geloof? T verschilt namelijk per geloof
Christelijk
uhh, ik ga het proberen uit te leggen want zelf heb ik niks met christelijke geloof.

wat het bij ons betekend:

Hoe kunt u laten zien dat u God wilt dienen? Jezus gebood zijn volgelingen: „Gaat . . . en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende” (Mattheüs 28:19). Jezus gaf zelf het voorbeeld door zich in water te laten dopen. Hij werd niet met water besprenkeld, en ook werd er geen water over zijn hoofd uitgegoten (Mattheüs 3:16). Het Griekse woord dat met „dopen” vertaald is, betekent „onderdompelen”. De christelijke doop houdt dus in dat iemand volledig in water wordt ondergedompeld.

De waterdoop is een vereiste voor iedereen die een band met Jehovah God wil hebben. Door de doop geeft u in het openbaar te kennen dat u God wilt dienen. U laat zien dat u graag Jehovah’s wil doet (Psalm 40:7, 8). Maar aan de doop gaan bepaalde stappen vooraf.

zo staat het bij ons.

bij de kerk geloven(idk hoe ik t anders moet noemen) wist ik nieteens dat je gedoopt kon worden, ik dacht alleen dat je je kon laten dopen bij je geboorte..

dat gezegd probeer ik via dat even je vragen te beantwoorden😅

moet ik me nou wel of niet laten dopen?
De doop is een persoonlijke keuze, waarin jij laat zien aan de andere dat jij God eert, en graag zijn wil en wetten doet die in de bijbel staan. al wil jij dat en je weet het 100% zeker zou ik dat met iemand gaan bespreken en de vervolg stappen bekijken

wat is dopen precies?
de bijbel zegt dat dopen eigenlijk Onderdompelen betekend, je gaat dus voor een paar seconden onderwater(dit moet met meer mensen gedaan worden en kan niet thuis in bad ofz..)
met dopen laat je dus zien dat je in God geloof, zijn wil en wetten graag doet en niet meer van hem weg wilt.

wat is het verschil met voor en na het dopen?
moeilijk te zeggen aangezien ik niet gedoopt ben, maar ervoor ben je een "nog niet gedoopte" en daarna hoor ik van veel mensen dat ze blijer zijn, hun band met God sterker is geworden en ze vaak met meer mensen erover willen praten.


hoop dat je hier iets aan heb
bedankt!
no problem, al heb je meer vragen kan je ze altijd stellen.

Daarnaast moet ik vermelden dat wat hierboven staat voor Mijn geloof is en miss bij de kerk anders aangezien daar de bijbel iets is aangepast...(im not trying to be rude)
@Lekker met de meiden

als ik vragen mag, hoe sta je er nu voor?(de doop)
@Lekker met de meiden, heb je de keuze al gemaakt of je je wil laten dopen?
Of ben je al gedoopt?
Heyy,

ik zou zeggen; kijk eens op jw.org en zoek daar het onderwerp dopen op. Er staan hele mooie artikelen en ervaringen van jongeren die zich ook hebben laten dopen!

Veel liefs❤️

Reageer