Skip to main content

Heyy

ik struggle echt al heel lang met mezelf, ik doe mezelf pijn en had bijna een zelfmoordpoging gedaan. Ik wil dit eigenlijk tegen niemand vertellen maar, ik weet dat ik dat moet doen. Het probleem is ik wil en kan het niet tegen me ouders vertellen omdat, ik echt niet weet hoe ze gaan reageren en ik weet bijna zeker dat ze het niet serieus gaan nemen. Wat moet ik nu doen?

het is misschien heel belangerijk om een vriend of een vertrouwenspersoon voor je ouders te vertell en aangezien je dus verteld dat ze slecht kunnen reageren en als het dus slecht gaat zonder emotioneel persoon dat helpt kan het leiden tot een niet zo goede situatie mentaal voor je, dus als het je lukt eerst iemand voor je ouders vertellen

bedenk wel dat het niet slecht hoeft te gaan maar het is altijd handig om zeker te zijn


ja inderdaad je kan beter naar een vertouwings persoon gaan of misschien naar psycholoog, want je ouders zijn daar vaak niet in opgeleid.


Hey novaa_tje,

Je hoeft het niet in één keer aan je ouders te vertellen. Je kan het ook eerst aan je mentor/vertrouwenspersoon vertellen of overleggen hoe je het aan je ouders wil vertellen. Dat kan je natuurlijk ook met de kindertelefoon bespreken. Waarom denk je dat ze het niet serieus gaan nemen. Als je erbij vertelt hoe je je voelt geloven ze je vast wel! 
 

Succes!

Groetjes iemand.


Reageer