Beantwoord

Hoe vertel je je problemen aan een docent?

  • 19 September 2019
  • 12 reacties
  • 950 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb het thuis best wel moeilijk en zit nooit echt lekker in mijn vel. Ik zou hier graag met iemand over willen praten. Mijn gym docent geeft me best wel heel erg het gevoel dat ik haar kan vertrouwen. Ik ben best wel een terror kind op school alleen zij accepteert het wel ofzo. Ik weet alleen niet hoe ik zoiets tegen haar zou kunnen zeggen. Ze is niet mijn mentor maar het liefst zeg ik het tegen haar omdat ik mijn andere docenten niet echt vertrouw. Heeft iemand tips hoe ik zo een gesprek kan beginnen?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 September 2019, 11:37

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi

Je zou graag je gymdocent benaderen over iets waar je mee zit. Goed dat je je dit voorgenomen hebt.

Je zou haar na de les of tijdens de pauze kunnen opzoeken, liefst op een plek waar jullie wat privacy hebben. Je zou ook meteen kunnen meedelen dat je graag wat persoonlijks met haar zou delen, zodat ze ervoor kan zorgen dat jullie naar een rustige plek toekunnen.

Moest je het lastig vinden om het gesprek te openen, zou je het ijs kunnen breken met een brief of mail. Daarin vertel je wat er zoal speelt en dat je er graag met haar over zou praten. Op die manier weten jullie alvast beiden wat er aan de hand is, en wordt een groot stuk van de spanning van dat eerste gesprek gehaald.

Groetjes
Kenshin
Hoi

Je zou graag je gymdocent benaderen over iets waar je mee zit. Goed dat je je dit voorgenomen hebt.

Je zou haar na de les of tijdens de pauze kunnen opzoeken, liefst op een plek waar jullie wat privacy hebben. Je zou ook meteen kunnen meedelen dat je graag wat persoonlijks met haar zou delen, zodat ze ervoor kan zorgen dat jullie naar een rustige plek toekunnen.

Moest je het lastig vinden om het gesprek te openen, zou je het ijs kunnen breken met een brief of mail. Daarin vertel je wat er zoal speelt en dat je er graag met haar over zou praten. Op die manier weten jullie alvast beiden wat er aan de hand is, en wordt een groot stuk van de spanning van dat eerste gesprek gehaald.

Groetjes
Kenshin


Hoi, bedankt voor je reactie!

De dingen die je hebt opgenoemd zijn hele goeie tips. Alleen kijk ik ben van buiten heel “stoer” en het lijkt alsnof niks me boeit alleen van binnen voel ik me echt heel k*t en ben ik best wel gevoelig. Ik laat het alleen nooit merken. Daarom vind ik het wel lastig om dan iets heel persoonlijks te vertellen aan die docent. Snap je?

Groetjes
hey

je emago op school is stoerder dan hoe je je voelt. heb ik het goed als ik zeg dat je het lastig vind om je zelf te zijn op school?

heb je een bakje of zo waar je je telefoon in doet zodat hij niet kapot gaat tijdens gym?
zo ja zou je express je telefoon kunnen laten liggen in het bakje en na het omkleden en dan zeg je als je haar ziet kan ik misschien wat met je bespreken als me tijd hebt.

en als je geen bakje hebt kan je tijdens de les als ze in de buurt is kan je zeggen ik heb zo een vraag voor je. als ze meteen vraagt wat is je vraag kan je zeggen kunnen we zo iets bespreken na de les of zo. en als ze het eind van de les vraagt kan je vragen of ze tijd heeft.

op die manier start het gesprek denk ik van zelf.
of wat kenshin zij dat je het ook kan mailen lijkt mij persoonlijk het makkelijkst omdat zij dan naar jou toe komt. en dan kan je tegen je klas zeggen dat je op je donder hebt gekregen en dat je daarom door haar beroepen werd.

groetjes
blue
Hey

ik heb hetzelfde als jou. Ik praat nu al 6 maanden met een docent en die is ook mijn mentor niet. Ik zou haar een mailtje sturen. Of haar aanspreken na de les. Je zegt je hoe je je voelt en vraagt of ze misschien wilt luisteren. Het lucht echt op en die docent zal je verstaan. En denk erom docent zijn er ook deels om voor leerlingen te zorgen dan bedoel ik luisteren naar de dingen en raad geven.

ik hoop dat ik je een beetje kon helpen
hey

je emago op school is stoerder dan hoe je je voelt. heb ik het goed als ik zeg dat je het lastig vind om je zelf te zijn op school?

heb je een bakje of zo waar je je telefoon in doet zodat hij niet kapot gaat tijdens gym?
zo ja zou je express je telefoon kunnen laten liggen in het bakje en na het omkleden en dan zeg je als je haar ziet kan ik misschien wat met je bespreken als me tijd hebt.

en als je geen bakje hebt kan je tijdens de les als ze in de buurt is kan je zeggen ik heb zo een vraag voor je. als ze meteen vraagt wat is je vraag kan je zeggen kunnen we zo iets bespreken na de les of zo. en als ze het eind van de les vraagt kan je vragen of ze tijd heeft.

op die manier start het gesprek denk ik van zelf.
of wat kenshin zij dat je het ook kan mailen lijkt mij persoonlijk het makkelijkst omdat zij dan naar jou toe komt. en dan kan je tegen je klas zeggen dat je op je donder hebt gekregen en dat je daarom door haar beroepen werd.

groetjes
blue


Hoi!

Opzich ben ik wel mezelf op school. Sommige dingen boeien me ook echt niet maar de dingen die thuis gebeuren enzo wel. Alleen ik ben gewoon niet echt een persoon waarvan je verwacht dat ie over problemen zou praten met iemand. Volgensmij denken mensen niet eens dat ik problemen heb.

Bij gym hebben we inderdaad zo een bakje. Dat zou ik best wel kunnen proberen. Alleen het klinkt raar maar ik zou het fijner vinden als mijn docent mij aanspreekt of het goed met me gaat dan dat ik zelf als eerste naar haar toe ga om te zeggen hoe het gaat. Dus ik dacht misschien om korte mouwen aan te doen bij gym zodat ze mijn sneeën ziet. Dan spreekt ze mij sowieso wel aan denk ik. Alleen dan gaan alle andere meiden waarschijnlijk vragen wat ik op mijn arm heb en daar heb ik niet zo zin in....

Groetjes
Hey

ik heb hetzelfde als jou. Ik praat nu al 6 maanden met een docent en die is ook mijn mentor niet. Ik zou haar een mailtje sturen. Of haar aanspreken na de les. Je zegt je hoe je je voelt en vraagt of ze misschien wilt luisteren. Het lucht echt op en die docent zal je verstaan. En denk erom docent zijn er ook deels om voor leerlingen te zorgen dan bedoel ik luisteren naar de dingen en raad geven.

ik hoop dat ik je een beetje kon helpen


Hoi!

Een mailtje sturen is inderdaad een goed idee. Ik weet niet of ik haar durf aan te spreken in de les maar wel bedankt voor je tip. Bij de eerste dag van het schooljaar deden we ook soortvan stellingen en toen was er een vraag: “op school kun je praten met docenten over je thuissituatie”. Dus ik denk dat ze me wel wil helpen.

groetjes
Dat van liever aangesproken worden dan zelf iemand te benaderen, snap ik. Echter denk ik dat korte mouwen dragen reacties zou kunnen uitlokken bij je klasgenoten. Het lijkt me handiger om iets te zeggen als 'Mijn arm doet pijn; zou je er even naar kunnen kijken?'.

Met een docent kan je inderdaad over je thuissituatie praten. Mailen kan, aanspreken kan, en een gesprek openen door bv. je arm te laten zien kan ook. Welke methode zou je het beste te liggen?

Gr. Kenshin
Dat van liever aangesproken worden dan zelf iemand te benaderen, snap ik. Echter denk ik dat korte mouwen dragen reacties zou kunnen uitlokken bij je klasgenoten. Het lijkt me handiger om iets te zeggen als 'Mijn arm doet pijn; zou je er even naar kunnen kijken?'.

Met een docent kan je inderdaad over je thuissituatie praten. Mailen kan, aanspreken kan, en een gesprek openen door bv. je arm te laten zien kan ook. Welke methode zou je het beste te liggen?

Gr. Kenshin


Maar is het niet een beetje verdacht als ik zeg: “mijn arm doet pijn zou je er even naar kunnen kijken?” Dan lijkt het wel heel erg alsof ik het helemaal heb voorbereid enzo. Het liefst zou ik gewoon willen dat zij aan mij vraagt hoe het gaat maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.....
hey

ik heb een ideetje

als je nou korte mouwen met een best aan trekt dan als je ziet dat ze naar je kijkt laat je je vest heel even wat naar beneden zaken zodat ze het 'toevallig' kan zien. zo dat ze naar jou toe gaat... .

groetjes
blue
hey

ik heb een ideetje

als je nou korte mouwen met een best aan trekt dan als je ziet dat ze naar je kijkt laat je je vest heel even wat naar beneden zaken zodat ze het 'toevallig' kan zien. zo dat ze naar jou toe gaat... .

groetjes
blue


Oeh das wel een goeie alleen weet niet of dat gaat lukken. Als het lukt is het wel echt super slim
hey

als het niet lukt kan je ook na gym met het vest naar binnenlopen en dan doe je hem even uit. dan neem je hem van uit de kleed kamer nog niet aantrekt maar gewoon vast houd. vallen miss de sneeen op maar niet voor de andere meisjes.

groetjes
blue
hey

als het niet lukt kan je ook na gym met het vest naar binnenlopen en dan doe je hem even uit. dan neem je hem van uit de kleed kamer nog niet aantrekt maar gewoon vast houd. vallen miss de sneeen op maar niet voor de andere meisjes.

groetjes
blue


Hoi,

Dat is wel een goeie, ik denk dat ik dat ga proberen. Bedankt!

Reageer