Vraag

hoe vertel je je ouders iets?

  • 8 January 2022
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Hey, ik ben al een tijdje bang dat ik misschien een sociale angststoornis of faalangst heb. Daarom wil ik graag aan mijn ouders uitleggen waarom ik dit denk en dat ik graag iets van een test hiervoor wil doen of hulp wil zoeken. Ik vind het alleen erg eng om het aan mijn ouders te vertellen en ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen. Heeft iemand tips?


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee. Ik snap wel dat het heel erg lastig kan zijn om hier het gesprek over te openen.

Je zou hierover met je mentor/vertrouwenspersoon/ander familielid kunnen praten en misschien kunnen die met je ouders in gesprek gaan. 

Je zou ook gewoon kunnen zeggen: ‘Hey, ik ervaar de laatste tijd heel veel stress door school.’ En daarmee kan je het gesprek rustig openen zonder meteen met de deur in huis te vallen.

Ik hoop heel erg dat je hier iets aan hebt! Heel veel succes!

hoi, ik weet natuurlijk niet hoe jou relatie met je ouders is, maar je ouders willen waarschijnlijk het allerliefst dat jij je gelukkig voelt en je daar graag bij helpen. ik zou uitleggen waarom je denkt dat je misschien een van deze dingen hebt en dat je daar graag bij geholpen wilt worden. Je zou het gesprek kunnen beginnen door eerst een voorbeeld te noemen waar je angst voelt en daar vervolgens op verder te bouwen naar je punt. 

Ik hoop dat dit helpt en je een goed gesprek met je ouders kunt hebben☺️🙃

Badge

Hoi! Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee. Ik snap wel dat het heel erg lastig kan zijn om hier het gesprek over te openen.

Je zou hierover met je mentor/vertrouwenspersoon/ander familielid kunnen praten en misschien kunnen die met je ouders in gesprek gaan. 

Je zou ook gewoon kunnen zeggen: ‘Hey, ik ervaar de laatste tijd heel veel stress door school.’ En daarmee kan je het gesprek rustig openen zonder meteen met de deur in huis te vallen.

Ik hoop heel erg dat je hier iets aan hebt! Heel veel succes!

Hoiii, heel erg bedankt voor dit advies ik ga hier zeker iets mee doen!:)

Badge

hoi, ik weet natuurlijk niet hoe jou relatie met je ouders is, maar je ouders willen waarschijnlijk het allerliefst dat jij je gelukkig voelt en je daar graag bij helpen. ik zou uitleggen waarom je denkt dat je misschien een van deze dingen hebt en dat je daar graag bij geholpen wilt worden. Je zou het gesprek kunnen beginnen door eerst een voorbeeld te noemen waar je angst voelt en daar vervolgens op verder te bouwen naar je punt. 

Ik hoop dat dit helpt en je een goed gesprek met je ouders kunt hebben☺️🙃

Dankjewel!:))

Reageer