Hey, wat vervelend voor je!! Ik heb aan mn ouders verteld dat ik social anxiety wss heb en dat ik eetprobleem heb. Dus mss heb ik wat tips voor je! Vertel het op een rustig moment bijv. Na het avondeten. Als je ouders gestresst zijn of geïrriteerd dan heb je meer kans op een negatieve reactie. Probeer ze uit te leggen wat je precies voelt elke dag. En als ze zeggen dat je je aan stelt kan je het er ook over hebben dat het nu een hele andere tijd is dan toen hun jong waren. Er is nu veel meer druk van ouders en van de maatschappij (er is ook erg veel prestatiedruk en socialedruk). Als ze vragen waarom? Kan je mss uitleggen dat je je door meerdere situaties die zijn gebeurd(wss srry weet er niet veel van af) je jezelf zo voelt en dat je er niks aan kan doen. Het overkomt veel mensen en veel mensen komen er ook boven op!en dan kan je je ouders vertellen over die kliniek die je hebt gevonden. Want ik denk dat je ouders ook het beste voor je willen! En als je begint met vertellen zou ik niet gelijk met de deur in huis vallrn maar langzaam beginnen. Vertellen hoe je je voelt en daaruit de conclusie trekken. Ik hoop echt dat dit helpt! En k hoop dat je snel weer boven op je depressie komt!! Jij kan dit. Stay strong
Groetjes anoniempie145
Hey, wat vervelend voor je!! Ik heb aan mn ouders verteld dat ik social anxiety wss heb en dat ik eetprobleem heb. Dus mss heb ik wat tips voor je! Vertel het op een rustig moment bijv. Na het avondeten. Als je ouders gestresst zijn of geïrriteerd dan heb je meer kans op een negatieve reactie. Probeer ze uit te leggen wat je precies voelt elke dag. En als ze zeggen dat je je aan stelt kan je het er ook over hebben dat het nu een hele andere tijd is dan toen hun jong waren. Er is nu veel meer druk van ouders en van de maatschappij (er is ook erg veel prestatiedruk en socialedruk). Als ze vragen waarom? Kan je mss uitleggen dat je je door meerdere situaties die zijn gebeurd(wss srry weet er niet veel van af) je jezelf zo voelt en dat je er niks aan kan doen. Het overkomt veel mensen en veel mensen komen er ook boven op!en dan kan je je ouders vertellen over die kliniek die je hebt gevonden. Want ik denk dat je ouders ook het beste voor je willen! En als je begint met vertellen zou ik niet gelijk met de deur in huis vallrn maar langzaam beginnen. Vertellen hoe je je voelt en daaruit de conclusie trekken. Ik hoop echt dat dit helpt! En k hoop dat je snel weer boven op je depressie komt!! Jij kan dit. Stay strong
Groetjes anoniempie145
Hey, heel erg bedankt voor je tips. Ik denk dat ik eerst wil ik proberen het aan mijn broer (23) uit te leggen zodat ik een soort probeersel heb en iemand doe me kan helpen uitleggen aan mijn ouders. Nogmaals heel erg bedankt
Liefs mij
Super goedbidee! * idee,
suc6 en hou ons op de hoogte!
groetjes
Mij_Niet_Gezien
Hey,
Je zit in een hele lastige situatie lees ik.
Ik ben zelf 4 maanden in opname geweest in het ziekenhuis voor anorexia dus ik denk dat ik wel een beetje kan uitleggen wat het inhoud.
Eigenlijk komt het er op neer dat je heel veel therapie en ondersteuning hebt, 24/7.
Bij mij kregen we een key en een co key, je key is je 1ste aanspreekpunt.
Je weet hoe het is om therapie te hebben, eigenlijk dat maar vaak in groep en voor mijn gevoel iets minder zwaar ofzo dat het nog wel mentaal draagbaar is ofzo.
Je krijg allerlei soorten therapie, ik had bv pmt (psychomotore therapie) en bv groepstherapie dat is met ouders erbij, individuele opdrachten etc etc..
Bij mij ging het dan heel veel rond een eetstoornis dus je zal misschien een beetje andere therapieën krijgen!
Mijn heel eerlijke ervaring is dat ik daar heel erg veel geleerd heb en dat mij dat op bepaalde vlakken echt geholpen heeft maar op andere vlakken weer helemaal niet of zelfs me wat achteruit heeft geholpen. Maar goed dat van jou is 10 weken en dan is dat klaar, je weet wanneer je daar weg bent dat wist ik niet op voorhand.
Een goed youtube filmpje dat mijn ouders heeft geholpen is dit: https://youtu.be/vA2b0_Plwbk
Ik struggel ook zelf met een depressie en weet hoe zwaar het kan zijn maar niet opgeven, het komt echt goed!
groetjes anoniem789