Vraag

hoe vertel ik mijn ouders dat ik bang ben voor zelfmoord?

  • 7 December 2021
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

Hoe vertel ik mijn ouders dat ik denk aan de dood.. ik ben echt bang dat ik het een keer doe.. ik heb hulp nodig.. help me alsjeblieft.. ik heb niemand en ben zo bang dat ik het doe.. maar alles is naar de klote in mijn leven dus ik wet het niet meer..


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoe vertel ik mijn ouders dat ik denk aan de dood.. ik ben echt bang dat ik het een keer doe.. ik heb hulp nodig.. help me alsjeblieft.. ik heb niemand en ben zo bang dat ik het doe.. maar alles is naar de klote in mijn leven dus ik wet het niet meer..

 

Hey, 

Lastig!

Ik kan je eerlijk gezegd niet helpen.

Ik zit daar ook mee, dus ik hoop dat iemand anders nog op je bericht reageert, dan heb ik daar misschien ook wat aan…

 

 

xxx

Reputatie 4
Badge +2

Heyy!!

Wees niet bang om het tegen je ouders te zeggen. Je zou je vader/moeder eventueel apart kunnen nemen om het dan te vertellen. Ze zullen je vast helpen. Omdat je vertelt dat je aan zelfmoord denkt zou je ook nog op de site van 113 kunnen kijken. Hier staat meer info over zelfmoord en je kan als het goed is daar ook een gesprek strarten of bellen. Hun kunnen je eventueel helpen! 

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Groetjes,

-SeaTurtle

Badge

Hai! :)

Misschien is het een goed idee dat je eerst met een leeftijdsgenoot, of een ander persoon die je door dik en dun vertrouwt erover praat. Misschien kan je ook een zogenaamd “vent-book” maken, gewoon een schriftje waarvan alleen jij weet dat hij bestaat en waarin je alles opschrijft wat je dwars zit en je even kwijt moet. Dingen opschrijven helpt mij heel goed. Je kan zelfs het blaadje waar je alle dingen die je dwarszitten of gewoon je vervelende gedachtes op hebt opgeschreven verbranden of aan stukken scheuren en je inbeelden dat je daarmee ook de gevoelens vernietigd.

Weet gewoon dat er mensen zijn die echt van je houden en we je niet kwijt willen. reactie aangepast vanwege overschrijding forumregel 6. 

Heel veel knuffels van mij, Cerf <3

Bedankt voor de tips, ik vind het gewoon lastig en heb echt niemand om mee te praten en zit er al zo lang mee.. ik snap niet dat ik nu nog steeds leef eigenlijk.. ik heb al vaker op de site van 113 gekeken maar kwam niet heel veel veder.. ik weet dat praten het belangrijkst is maar ik vind het zo lastig en niemand verwacht het van me als ik het vertel. Bedankt voor de tips ik zal nog een keer 113 bezoeken 

Xx annoniem

En goed idee van het boekje misschien kan ik dat ook is gaan proberen... en sterkte voor iedereen die zich ook zo voelt als mij. Het is gewoon lastig...

Reputatie 4
Badge +2

Heyy!!

Misschien nog een ideetje om je op te vrolijken: Laat familie/vrienden/kennissen/random mensen iets liefs op een papiertje schrijven (desnoods meerdere briefjes) je kan zelf ook een briefje schrijven! Rol of vouw deze daarna op en doe ze allemaal in een pot! Pak hierna elke dag 1 briefje uit de pot en lees het leuke/liefe berichtje, in de hoop dit je op te vrolijken! Doe dit alleen met mensen die je vertrouwt. 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het is een idee! 

Groetjes,

-SeaTurtlr

Dankje wel voor je leuke idee, ik zal er over na denken! Ik word er iniedergeval heel blij van!

Groetjes annoniem.

Reageer