Skip to main content

Hoi,

Ik moet binnen nu en een week mijn ouders vertellen dat ik mezelf af en toe snijd/kras. Ik weet echt niet hoe ik dit moet doen en ben echt heel bang voor hun reactie en wat ze gaan doen. Het is niet mijn keuze om dit te zeggen ik weet dat het wel moet maar het voelt nu heel erg naar dat ik onder druk word gezet om dit te vertellen. Ik ben hier ook wel beetje van slag van maar het meest hoe ik dit ooit ga zeggen. Zijn er mensen die misschien een oplossing weten?

dankjee :)

als je het moeilijk vind om te zeggen kun je het ook opschrijven en je ouders dus een brief geven waarin je het verteld 

Is dat een oplossing?

het is echt belangrijk dat je het zegt want dan kunnen ze je helpen want zelfbeschadiging is nooit de oplossing

 

xxx


Als je het echt niet kan zeggen, kan je ook zorgen dat ze de plek waar jij gesneden heb zien en dan vragen ze het vanzelf wat het is.


Hey anoniemgm,

Je kunt eens een kijkje nemen op de site sameninmijnschoenen.nl, dat is een site met veel informatie en tips over zelfbeschadiging. Op die site staan ook tips over hoe je aan mensen kunt vertellen over je zelfbeschadiging. Er staat bijvoorbeeld een voorbeeldbrief op, wat je dus als voorbeeld kunt houden om het aan iemand te vertellen of dat je een brief aan je ouder schrijf waarin je het verteld en daarbij die brief als richtlijn gebruikt.

Misschien kan die persoon die jou onder druk zet om dit te vertellen jou er bij helpen? Bijvoorbeeld meedenken over wat je kan zeggen en hoe je om kan gaan met de reactie van je ouders of zelfs meegaan met het gesprek met jou en je ouders. Je kunt vast wel samen bespreken wat de opties zijn.

Praten erover is heel moeilijk, maar het lucht wel op om erover te praten en het kan je echt verder helpen!  Succes!

Groetjes,
Simply Me


Hey anoniemgm,

Je kunt eens een kijkje nemen op de site sameninmijnschoenen.nl, dat is een site met veel informatie en tips over zelfbeschadiging. Op die site staan ook tips over hoe je aan mensen kunt vertellen over je zelfbeschadiging. Er staat bijvoorbeeld een voorbeeldbrief op, wat je dus als voorbeeld kunt houden om het aan iemand te vertellen of dat je een brief aan je ouder schrijf waarin je het verteld en daarbij die brief als richtlijn gebruikt.

Misschien kan die persoon die jou onder druk zet om dit te vertellen jou er bij helpen? Bijvoorbeeld meedenken over wat je kan zeggen en hoe je om kan gaan met de reactie van je ouders of zelfs meegaan met het gesprek met jou en je ouders. Je kunt vast wel samen bespreken wat de opties zijn.

Praten erover is heel moeilijk, maar het lucht wel op om erover te praten en het kan je echt verder helpen!  Succes!

Groetjes,
Simply Me

Hoi!

mijn ouders weten het nu. Ik praat er nog steeds niet veel over met ze. Ik zit nu in een instelling ook vanwege mijn andere mentale probleempjes… ik reageer laat op je reactie maar je reactie heeft wel geholpen voor me dankjewel!


Reageer