Vraag

hoe vertel ik mijn moeder dat ik denk dat ik depresief ben??


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het gaat niet goed met mij (wat veel van jullie al weten). Ik denk ook dat ik een depressie heb. Ik heb online best veel zelftesten gedaan ze gaven allemaal zeer hoge depressie aan. Degene met procenten zeiden allemaal 90% kans dat ik een depressie heb. Ik heb eindelijk besloten dat ik het graag aan mijn moeder wil vertellen. Ik vind dit echt heel heel erg eng. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen. En wanneer. Ik wil beter worden. Ik wil weten wat er aan de hand is. Denk ik.. Maar ik wil dat mijn moeder het weet. Ik ben bang dat (als ik het echt heb) als ik het haar nu niet vertel het misschien te laat is. Hoe vertel ik het haar?? Help me alsjeblieft. Ik weet echt niet hoe ik het moet zeggen..

Heel erg bedankt voor het lezen!!! 

- annoniem_meisje


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je kan het zeggen als ze klaar is met werken 

Ik heb gisteravond/nacht nog gereageerd op je vorige topic, ik weet niet of je die al gezien had:

xLisa schreef:

Als je het lastig vind om het gesprek aan te gaan, werkt het voor jou misschien wel om het allemaal op te schrijven. Zo kan je ongestoord te verhaal doen zonder dat je onderbroken wordt en hebben je ouders ook even de tijd om het op zich in te laten werken en na te denken voordat ze reageren. Dit geeft voor jullie allemaal even wat meer ruimte om elkaar beter te begrijpen.

Jij noemt je ouders ‘hartstikke aardig’. Dan hebben ze toch vast het beste met je voor. Als jij hen kan uitleggen dat je je serieus slecht voelt en dat dat niet komt door iets wat je gelezen of gehoord hebt ofzo, zullen ze je vast willen helpen, maar ik denk dat ze op het moment gwn niet snappen dat je op jonge leeftijd ook met zulke problemen kunt worstelen. Probeer dan gwn te vertellen wat je ook in een topic schrijft: Hoe je je voelt, waar je tegenaan loopt, maar bijv ook dat je het lastig vind dat zij jou niet begrijpen/steunen. Dat zal hopelijk een wake-up call voor ze zijn.

Als je het vertellen echt heel lastig vind, is het opschrijven misschien makkelijker.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes, sterkte en veel liefs😘

Badge

Hey hoi, hoe moeilijk het ook is probeer het haar zo snel mogelijk te vertellen. Praat over hoe je je voelt en wat je voelt. Je moeder zal het vast wel begrijpen en kan helpen met hulp zoeken. Hoe eerder je het haar vertelt, hoe eerder je hulp kunt zoeken en krijgen! 

Reageer