Vraag

Hoe vertel ik m'n ouders dat ik emo ben

  • 17 July 2023
  • 8 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk m'n hele leven al emo ben maar het nooit heb laten zien. Ik wil eigenlijk voor volgend schooljaar zichtbaar veranderd zijn(kledingstijl, lenzen ipv bril, langer haar enzo) maar ik weet niet hoe ik m'n ouders moet vertellen dat ik me emo voel enzo... Kan iemand helpen? Ben nogal verlegen enzo... 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @GhostEmoArcher8, ik zou alle moed verzamelen en denken dat je het uiteindelijk voor jezelf doet, en dan naar je ouders toegaan en het te zeggen. Als je het echt niet durft is mijn advies: stuur een appje! Voor je klas zou ik zeggen, dat je af een toe foto’s tijdens de vakantie naar ze stuurt dat jij erop zichtbaar bent maar dan elke keer steeds meer hoe jij je voelt, emo in jouw geval dus. Dus dan kleed je je op elke foto steeds meer ego tot dat je klas het door heeft. En dan is het wachten op wie je echte vrienden zijn! 
 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

xx

Reputatie 7
Badge +9

hey, ik had nooit verwacht dat iemand wil toegeven dat diegene een emo is. ze merken het vanzelf zou ik zeggen. gewoon veranderen en als ze er iets op aan merken zeg je gewoon dat je een emo bent en dat je trots bent daarop.  ze zullen het moeten respecteren maar je moet het zelf ook een beetje loslaten als ze het niet geheel doen. ik vind het echt dapper dat je dat wil doen (ik wordt al jaren emo genoemd en ik negeer ze gewoon of zeg dat ik er geen ben). gewoon een vraagje maar heb je zwart haar? zo niet is mijn tip het niet te verven. ik ben die fout begaan en nu heb ik sneller uitgroei dan dat ik het eindelijk de goeie kleur zwart heb. ben je van plan alleen die dingen te veranderen die in je topic heb gezet? anders heb ik ook wel tips (wel voor meisjes maar ik denk dat veel ook wel bij jongens kan en ik vind dat je niks bij een geslacht mag koppelen want dan hebben de non-binaire, interseksen en genderfluïdes niks meer).

p.s ben ik de enige die onder emo telkens zo'n rood lijntje heeft staan voor de spelling en als je het dan wilt verbeteren volgens dat ding dat er ook vreemde dingen komen te staan?

Reputatie 5
Badge +3

@ikweethetnietmeer2009 Ik wil zoiezo lenzen nemen, meer emogerelateerde kleding dragen en mijn haar laten groeien zodat het een beetje voor mijn ogen langs kan, dat haar verven weet ik nog niet zo zeker maar misschien doe ik dat later een keer(naar zwart met groene highlights)want ik heb nu geen zwart haar maar wel donker

Reputatie 4
Badge +1

@ikweethetnietmeer2009, ook zeker mijn advies! En nee, ik heb geen rood lijntje bij het woord emo Hahahah 

Xx

Reputatie 5
Badge +3

@SaraHorseyLover Ik heb niet bepaald een goede vriendschap met iemand uit mijn klas, ik heb dit jaar alle banden verbroken met de jongens omdat ze allemaal vreemd zijn of stoer doen. Ik kan zelf ook beter met meisjes omgaan maar mijn klas is nogal seksistisch dus als ik als jongen met een meisje omga dan is het net alsof we al 5 jaar verkering hebben ofzo, ik ben daardoor ook een goede vriendin verloren uit een andere klas… Ik ben ook niet zo goed in socializen en dat heeft deels te maken met mijn ouders, ik mag eigenlijk gewoon niks… 

Reputatie 7
Badge +9

@ikweethetnietmeer2009 Ik wil zoiezo lenzen nemen, meer emogerelateerde kleding dragen en mijn haar laten groeien zodat het een beetje voor mijn ogen langs kan, dat haar verven weet ik nog niet zo zeker maar misschien doe ik dat later een keer(naar zwart met groene highlights)want ik heb nu geen zwart haar maar wel donker

dat klinkt heel mooi. wat denk je van een choker (ketting tegen de keel)? zwarte nagelak? maar emogerelateerde kleding dat is toch gewoon zwart? of ook dingen erop staan? ik heb bijv. een zwart shirt waarop met wit staat rebellen tour. is dat dan ook emogerelateerd?

heb je het je ouders al verteld?

Reputatie 4
Badge +1

@SaraHorseyLover Ik heb niet bepaald een goede vriendschap met iemand uit mijn klas, ik heb dit jaar alle banden verbroken met de jongens omdat ze allemaal vreemd zijn of stoer doen. Ik kan zelf ook beter met meisjes omgaan maar mijn klas is nogal seksistisch dus als ik als jongen met een meisje omga dan is het net alsof we al 5 jaar verkering hebben ofzo, ik ben daardoor ook een goede vriendin verloren uit een andere klas… Ik ben ook niet zo goed in socializen en dat heeft deels te maken met mijn ouders, ik mag eigenlijk gewoon niks… 

Oh, dat is naar! Heb je misschien vriendinnen in de beurt? En weet je eigenlijk waarom je dat niet mag? Zo niet, kan je dat gerust vragen aan je ouders. Als je dat echt niet durft of ze geven geen antwoord, is mijn advies om met de kindertelefoon te chatten of bellen. Heb ik 2 keer gedaan en het help echt!

Reputatie 4
Badge +3

even voor jullie informatie : Emo is een muziek subcultuur + kledingstijl. niet iets met je gevoelens maar alright dat is tegenwoordig het stereotype. hiers dus ff een stukkie info voor je van wikipedia :

Emo is een muziektype dat dateert uit de jaren tachtig van de 20e eeuw. Emo combineert hardcore punkposthardcore en popmuziek met melodische en experimentele rock. Vanaf eind jaren negentig wordt de term 'emo' ook gebruikt als verwijzing naar de subcultuur, gekenmerkt door een bepaalde modestijl 

maar ik zou zeggen doe wat je wil , ik ben zelf trad gothic dus ik kleed me heel heftig enzo en ja ouders zijn meestal over dat soort dingen wat moeilijk en als de jouwe dat ook zijn dan zou ik eerst gwn heel niet extreem je gaan kleden en dan gwn steeds meer opbouwen yk? dat bespaart je wat gezeur. en voor de rest vind ik t gwn cool van je dat je t durft te doen in zo’n samenleving als tegenwoordig waar je er 100% voor gepest gaat worden maarja dat moet je gwn negeren , dus blijf doen wat je leuk vind yk 

Reageer