Skip to main content
Vraag

hoe vertel ik iets

• June 19, 2025
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, mijn moeder zit momenteel in het ziekenhuis en het gaat echt niet goed. Ik wil eigenlijk wel dat mijn vriendinnen het weten maar hoe zeg ik dat zonder dat het lijkt alsof ik alleen maar aandacht wil?

3 reacties

LucaPlatypus
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 19, 2025

Lieve ​@JeFavAnna 

Wat moeilijk voor je! Misschien kun je letterlijk dat zeggen? Zo van dat je het graag wou delen, maar dat je niet egoïstisch of als een aandachttrekker wou overkomen. Persoonlijk als iemand zoiets met mij zou delen, zou ik er nooit van denken dat die persoon aandacht wil trekken. Ik vind het juist heel knap en goed als iemand iets met mij zou willen delen.

Liefs en sterkte, Luca. 

Girlll
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 22, 2025

Hey,

Wat heftig dat je moeder in het ziekenhuis ligt… dat moet echt ontzettend moeilijk voor je zijn. Ik snap heel goed dat je het gevoel hebt dat je het wilt delen, maar tegelijk bang bent dat mensen denken dat je ‘aandacht zoekt’. Maar laat me je dit zeggen – dit is geen aandacht vragen. Dit is iets groots in je leven, iets verdrietigs en verwarrends, en daar mag je gewoon eerlijk over zijn. 

Echt, als je vriendinnen echte vriendinnen zijn, dan willen ze juist graag weten wat er met je aan de hand is. Niet zodat ze medelijden kunnen hebben, maar zodat ze er voor je kunnen zijn – al is het maar door te luisteren, gewoon even naast je te zitten of juist samen leuke dingen te doen. Je hoeft het niet groots te brengen. Iets simpels als:
“Ik wilde even zeggen dat m’n moeder in het ziekenhuis ligt en dat het niet zo goed gaat. Ik vind het best moeilijk allemaal.”
– dat is al genoeg.

En weet je? Je hoeft je niet groot te houden. Je hoeft het niet alleen te dragen. Je verdient steun, net als ieder ander. Dus goed dat je dit deelt. Echt. Dat laat juist zien hoe sterk je eigenlijk bent. ❤️

Als je ooit wil praten of gewoon je hart wil luchten – ik ben er.

Liefs

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Je kan ook aangeven iets serieus te willen bespreken zodat andere weten dat je het meent.