Skip to main content

Hey hey, 

Eerste keer dat ik hierop post.

De titel klinkt best licht, weet ik.

 

Oke.

De laatste paar jaren zit ik erg in een depressie. weet niet of je dat zo mag noemen want meeste mensen om me heen zeggen gwn dat ik me aanstel.

Ik ben moe. zowel fysiek als mentaal. ik slaap slecht en wil niks meer

Dingen zijn niet meer leuk ik heb al iemand waarmee ik kan praten (therapeut) maar dat helpt ook niet. ik zit hier nu al ongeveer 4 jaar mee. ik heb geen vrienden en weet niet of k mensen online echt kan vertrouwen. iedereen verlaat je toch op dn duur. das een feit. dus waarvoor ze iets vertellen?

 

Het liefste had k mn eerste poging al gelukt. 

Mijn schoolcijfers zijn net zo brak (Ik zit 3de mavo, ben 16. vaker blijvne zitten) 

Ik ben de emo van de school. iedereen kent mn naam. dus ey. 

ik kom echt niet meer vaak buiten school lukt mij ook niet meer en heb teveel afwezigheid. ik kan het allemaal gwn niet hebben. ondertussen kun je t een burn out noemen fzo.

Ik weet niet meer wat k met mensen om me heen aanmoet. mn famillie ziet me toch als een dissapointment en k hoor alleenmaar trashtalk en als ik op feestjes ofzo kom word k alleen maar raar aangestaard.

Laatste tijd kom ik niet eens meer uit mn bed. of pas in de middag. elke keer weer een nieuwe week. k wil gwn niet meer heel eerlijk.

maar ey. zoals ze t zeggen t leven gaat door maar bij mij word t nog slechter. 

Er is ook nog een grote situatie met veel ruzie met mn ouders waardoor t zo ver komt da k liever mn deur de hele dag gebarricadeerd hou n mn vader is ook niet echt een vaderfiguur. alleen maar slechte herrineringen en hij zegt telkens dat ie dingen gaat doen als k nii naar m luister oa mn vr/pc afpakken terwijl da t enige afleiding is wa k eig heb. mn kamer voelt ook al nii eens meer als n safe space heel eerlijk maar ey. k heb niemand in de buurt om heen te gaan dus hou k mezelf maar in mn kamer. k kom alleen mn huis uit voor sommige dagen school en dat is alles. k huil veel sneller ook als iemand schreeuwt.  dus heavy childhood n nu problemen met ouders/famillie en school.  en mezelf. als hier nog vragen over zijn gwn stellen k probeer mn best om te antwoorden en k ben opzich wel  meer active hierop.

Bedankt voor t lezenn. Nog advies ofzo? laat t vooral ff weten k heb t nu wel nodig :]

Hoi @Stxrgxrl 

Ga niet aan zelfmoord denken!

Het is echt k*t dat je zo vaak bent blijven zitten.

Is er geen sportclub ofzo waar je op kan?

Daar kun je vrienden maken.

Wees alsjeblieft jezelf bij iedereen!

 

Kun je even wat vragen stellen aan mij?

Dan kan ik ze stuk voor stuk beantwoorden.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Sterkte!


Hey @Stxrgxrl 

Ik zie dat @Wees Jezelf Bij Noah al gereageerd heeft, hopelijk heeft hij wat goede tips.

Ik heb dit ook een tijdje gehad vorig jaar. Het was niet zo lang gelukkig. 

Het hielp mij enorm om gewoon al goed te slapen. Ik heb hier wat tips voor: 

  • Voor het slapen een warme douch, of gewoon een warm voetenbad
  • Zet rustige muziek op
  • Lavendelgeur rond je bed
  • Een uur voor bedtijd geen scherm meer
  • Beweeg nog even vlak voordat je gaat douchen. Een wandeling helpt het beste.

Kan je met een docent praten? Eentje die je vertrouwt ofc. Dat helpt vaak wel enorm. Of iemand anders waar je alles er gewoon uit kan laten. 

Ik weet niet of het wat voor je is, maar misschien kan je op scouting? Het is best sociaal, dus je kan vrienden maken, als je een beetje ver van school gaat, kent ook niemand je als "Die ene emo die vaak is blijven zitten” en het helpt mij vaak om mijn hoofd even leeg te maken. En je bent trouwens niet de enige die zo lang is blijven zitten hoor, één van mijn vrienden zit ook al een paar jaar vast bij havo3 :)

Ik wens je enorm veel sterkte!

Liefs,

  1.  

Hi @Stxrgxrl ,

 

Je schrijft ‘ het liefsts had k mn eerste poging al gelukt’ , dat lees ik alsof je zelfmoordgedachten hebt. Wat erg om te horen!  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 


Reageer