Skip to main content
Vraag

hoe te stoppen met voelen

• January 30, 2026
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Reef
Forum|alt.badge.img+1

Hey,

ik voel me al langere tijd erg ongelukig en verdrietig. Er is niks wat mij hiermee helpt, allen lezen soms. Dan vergeet ik even wat ik voel, maar zodra ik stop met lezen gaat het weer slecht. Ook sport ik (best) vaak in de week dus dat heeft ook geen zin. Ik vindt het wel leuk maar het stopt het verdriet of zo niet. Heeft iemand tips om me beter te voelen? 

voor de rest heb ik ook totaal geen reden die merkbaar is, ik haal mega hoge cijfers en heb vrienden. Maar ik voel me gewoon zo allen of zo. Ik weet niet zo goed hoe je het zegt, en de laatste tijd wordt het steeds sterker.

1 reactie

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • January 31, 2026

-onnodige quote verwijderd-

Heee, 

Ik raad je aan om erover te praten, praten kan helpen, met je vriendinnen, ouders, of misschien als je een zus hebt, je zus :)

Hardlopen kan wel helpen, al zeg je dat het misschien niet werkt, zet gewoon een luisterboek/podcast of een liedje aan, ik denk dat je je wel beter zal voelen.

Een dagboek schrijven kan ook helpen, het is super cliché (of hoe je dat ook schrijft hehe), maar het helpt echt, je gevoelens op schrijven helpt echt om het kwijt te raken, dat is zelfs wetenschappelijk bewezen.

Veel succes, hopelijk werkt het een beetje!