Beantwoord

hoe stopt die stem in mijn hoofd

  • 13 March 2020
  • 6 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

hoe stop ik die stem in mijn hoofd die zegt dat ik niet goed genoeg ben

die stem blijft maar zeggen dat ik beter dood zou zijn  en dat mijn lichaam niet goed genoeg isen dat ik mezelf iets aan moet doen dat ik iedereen teleur stel en het geeft me slapeloze nachten. ik heb wel vaak gesneden en ben wel blij dat ik geen zichtbare schade heb opgelopen. toen ik mezelf sneed had ik veel minder last van die gedachte maar ik merkte dat het niet goed was. en als ik het opschrijf wordt ik daar al helemaal gek van

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 March 2020, 12:21

Bekijk origineel

6 reacties

Heyy, wat naar dat er steeds een stem zegt dat je niet goed bent! Durf je het aan iemand te vertellen? Misschien kan je dan vertellen waar je last van hebt en kan diegene je een goed gevoel geven.  Ik heb ook in een van mijn topics de tip gekregen om positieve dingen over mezelf op te schrijven zodat ik minder onzeker ben over mezelf. 

Hopelijk heb je hier iets aan en veel succes nog! Liefs, Naira193 :heart:

ik snap precies wat je bedoelt, heb inmiddels als 3 jaar last hiervan en heb al meerdere pogingen gedaan. geen idee hoe maar mijn lichaam wilt niet, er is altijd iets geweest wat mij tegenhield. jij bent sterker dan die gedachtes! ik ken de slapeloze nachten en het teveel nadenken, probeer positief te blijven en laat t weten als je het erover wilt hebben xx

 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb de gouden tip al zeg ik het zelf natuurlijk😉 maak dat stemmetje uit voor dat gene dat hij tegen jouw zegt doe dit hard op en door je emoties heen. Word gewoon superboos op dat stemmetje! Jij bent het niet waard om tegen te worden gehouden!

Hey camden,

Wat lastig dat je een stem in je hoofd hebt die negatieve dingen tegen je zegt! Je hebt jezelf wel eens gesneden. Goed dat je door had dat dit niet de oplossing is!

Kon ik je nu maar een kant-en-klare oplossing geven. Een methode om van die stem af te komen. Helaas heb ik die niet. Niemand heeft een magische oplossing hiervoor helaas. Dat betekent niet dat het niet mogelijk is om van deze stem af te komen, om je weer beter te gaan voelen. Dat kan namelijk wel. 

Je zegt dat schrijven niet helpt, dat je daar onrustig van wordt. Heb je wel eens geprobeerd om hierover te praten met iemand? Weet iemand in je omgeving dat je hier last van hebt? Andere mensen kunnen je namelijk helpen met deze stem en deze gevoelens. 

Als je deelt wat je hier op het forum hebt gedeeld met je huisarts, kan je huisarts ervoor zorgen dat je de juiste hulp krijgt. Iemand kan dan met jou kijken naar een passende oplossing. Hoe klinkt dat? Zou je dat durven/willen?

Ik zie dat dit bericht inmiddels al een maand oud is. Hoe gaat het nu met je? Is de stem erger/minder/hetzelfde? Ik hoop op een reactie voor je. Je bent niet alleen!

Gr. Pin

Reputatie 2
Badge +1

We are gonna totally destroy that voice❤️

Hoii, 

(Dit is wat ik denk dus ja)

Die stem kan niet weg gaan,je kan die besturen, jij bent er de baas over. Als je dit leest gaat de stem deze tekst zeggen en geen gedachtes. Als je in je eigen hoofd dingen zegt gaat de stem je volgen. Het is een kwestie wat jij tegen de stem zegt het is allemaal in je onderbewust zijn🙂

Reageer