Vraag

hoe stoppen met schelden met de ziekte k

  • 23 December 2020
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik scheld echt behoorlijk vak met de ziekte k meestal als ik een woedeaanval heb. Ik schaam me er soms best wel eens voor omdat me zusje het nu ook begint te doen en ze is pas 7. Vorig jaar waren we naar het strand maar ze wou haar gordel niet om doen in de auto op de terugweg ze had haar bikini namelijk nog aan. Maar ze zij ik doe die k gordel niet om hij snijdt in me buik die k gordel straks heb ik allemaal k schuurplekjes op me buik. Ik schrok me echt dood toen ze dat zo vaak er uitgooide mijn moeder keek echt met open mond wat gebeurt hier. Ja zegt me zusje die Elise heet Tessa zegt het ook heel vaak ik begon echt helemaal onderuit gezakt in de auto te zitten. Maar ik wil er gewoon zelf mee stoppen het is me soms een week gelukt en vervolgens gebeurt er weer wat en het komt er weer uit. Ik wil sowieso dat me zusje het niet na doet alleen dan moet ik er zelf natuurlijk ook mee kappen en dat is al moeilijk. Ik ben er ook voor geen meter trots op dat ik er mee scheld ik heb het ook 1 keer op een plek er uit gegooid ik schaam me nog dood er voor. Me nichtje had die ziekte en we waren in het ziekenhuis me nicht samen met mij. Ik zij tegen haar het ruikt hier echt k erg naar urine ik ga nog niet k erg over me nek. Me nicht zij Tessa je weet nu waar je bent ja het ziekenhuis op de oh ja laat maar zitten. Ik kon me wel een klap voor me kop verkopen dat ik het daar er ook gewoon uit gooide.


8 reacties

Badge

Hey, Tessa!

 

Ik snap dat dit heel vervelend is, en ik vind het ook heel goed dat je wilt stoppen. Als advies zou ik geven om echt proberen er op te letten, want ik zou zo snel geen andere oplossing weten. Je bent uiteindelijk  zelf de gene die er mee scheld, dus ook alleen jij kan er op letten. Je kan bijvoorbeeld wel aan je familie en/of vrienden vragen of ze je der op willen aanspreken als je het weer is zegt.  

 

Succes, baseballgirl_5

Ik zal mijn moeder toch ook eens vragen als ze me er nog meer op wil aanspreken. Ze doet het al wel vaak dan zegt Tessa gedraag je aub eventjes een keer. Het floept er soms gewoon echt zo ineens uit op school heb ik wel eens problemen mee gehad. Dat was tijdens me eerste gymles op de middelbare school. Ik was gewend om op de basisschool in navel truitjes te gymen alleen dat mocht niet meer op de middelbare. Toen de leraar mij erop aansprak toen zij ik per ongeluk wat een domme k regels. De hele klas keek me aan die dachten wat zegt zij nou. Uiteindelijk kon ik direct nablijven de komende twee weken dus ik was gewaarschuwd.

Badge

Het vragen aan je moeder lijkt me inderdaad een goed idee. En zie wat er bij de gym is gebeurd dan aub ook echt als een waarschuwing. Je kan sommige mensen namelijk heel erg kwetsen met het gebruik van je woorden. Ik hoop dat het zal lukken om te stoppen!

 

xx

Ik hoop het ook ik weet het ik kan mensen er echt mee pijn doen. Ik gebruik het woord eigenlijk nooit om stoer te doen ofzo die typisch heb je er wel tussen zitten. Me zusje is wel zo type die het van mij schijnbaar had over genomen maar zij zegt echt als stoer doen. Bij mij floept het er gewoon uit of het gebeurt tijdens een woede aanval. Zoals dat incident vorig jaar in de auto dat me zusje daar mee zat te schelden was ook echt als stoer doen. Ik heb geen zin om de gordel om te doen dan heb ik deze woorden voor jou. En ik schrok ook echt toen ze zij ja maar dat heb ik van me zus geleerd die scheld er soms ook mee. Ik heb echt de hele auto rit helemaal onderuit gezakt gezeten ik baalde er van dat ik me niet kon verbergen in me bikini wat normaal nog wel eens kan in je jas of shirt

Hey, Goed dat je hiermee wilt stoppen! Misschien kan je op een hele zichtbare plek een bericht aan jezelf schrijven dat je er wat vaker aan herinnerd wordt dat je er niet meer mee scheld. Ik hoop dat het je lukt om te stoppen.

J8j8

Handige tip ik zal het eens gaan proberen ik hang er ook wel 1 op me zusjes kamer zo bericht. 

Het moet uit jezelf komen. Bedenk een ander woord en gebruik dat. Constant. Ook als het wel meevalt. Ook als iets ernstig kut is. Uiteindelijk bepaal jij zelf je eigen taalgebruik. 

-Onnodige quote verwijderd-

Klopt ik weet ook dat het uit mezelf moet veranderen en ik weet ook hoe ernstig het is heb het vaak van dichtbij gezien en op TV. En nog scheld ik er schijnbaar mee en dat is natuurlijk niet goed. Ik scheld gelukkig niemand er mee verrot zoals iemand een k vinden of zoiets het is meestal tegen mezelf of tegen een attribuut gericht. Me zusje gebruikt het wel tegen mensen ben ik achter gekomen daar heb ik haar ook op aangesproken en gevraagd waarom doe je het. Ja zegt ze jij doet het ook ja maar niet tegen mensen ik doe het tegen mezelf of een attribuut. ik denk ook wel waar ik weet waar het is mis is gegaan een paar jaar geleden lagen we te zonnen op het gras. Toen zij ik wat heb ik een lekker k lichaam ik kan gewoon lekker met deze k warmte zonnen. Het floepte er gewoon uit sindsdien floepte het er ook uit waar me zusje bij was. En die dacht wat me zus zegt kan ik ook zeggen alleen die zegt volgens mij echt puur uit stoer doen. Ze wil wel vaker het zelfde doen als mij ze is afgelopen zomer ook uit de kast gekomen omdat ik ook op meisjes val. Tja denk misschien kopie gedrag aangezien ze nog maar 7 is.

Reageer