Skip to main content

Hoii allemaal,ik heb al een tijdje last van overdenken. Dat is zeg maar dat je te veel nadenkt over iets maar het vooral negatief is. Of je denkt aan slechte dingen dat niet eens gaat of kan gebeuren. Maar ik heb daar dus heel erg last van en ik weet niet hoe ik ervan afkom.

Weet iemand misschien het?

Groetjess,Anoniem100

Als je ergens tegen op ziet ga dan even een papiertje pakken en schrijf de dingen op die zouden kunnen gebeuren  in 2 kolommen . kolom 1 positief. kolom 2 negatief. Schrijf ze allemaal op. en ga dan kijken hoe groot de kans is dat die dingen gebeuren. 

even een heel dom maar toch wel grappig voorbeeld. Stel je wilt naar België.

Positief Negatief
Ze hebben daar lekker eten (wafels,frieten...)(100% waar) Ze gaan met frieten naar me gooien omdat ik hollander ben. (1% waar, ze eten hun frieten liever zelf op)
Je zou daar K3 in het wild kunnen zien (1% waar, K3 zijn niet zo makkelijk te spotten) België is ver fietsen (100% waar, zeker vanuit Friesland)
Ik zou daar een leuke belg tegen kunnen komen (75% waar) Ik kan geen waals (100% waar maar Vlaanderen is toch leuker, dus geen probleem)
Ik zou naar leuke steden als Antwerpen, Gent of Leuven kunnen gaan. (100% waar) Misschien houden ze me daar wel (1% waar, als je maar hollands genoeg doe, zetten ze je heus wel weer op de trein naar Nederland)

Dit is natuurlijk een dom voorbeeld, maar zo kan je kijken hoe reeel je angsten zijn voor hetgene waar je tegenop zie.

Heyy @Anoniem100,

Ik heb daar ook veel last van dus snap wel wat je bedoeld.. Als ik erg aan het overdenken/piekeren ben ga ik meestal mijn gedachtes uitschrijven op een papiertje daardoor wordt ik wat rustiger in mijn hoofd. Ook helpt het mij om muziek te luisteren waar ik blij van wordt als mijn hoofd zo vol zit daar wordt ik ook altijd wat positiever en rustiger wordt. Misschien kan je die dingen proberen en hopelijk helpt dat je een beetje om rustiger te worden.

Liefs van ItsJustMe <3

Hoiii,

Heb ik ook hoor! Ik doe dan net zoals ItsJustMe muziek luisteren of gewoon iets van afleiding zoeken. Ik hoop dat dit je helpt. :]

Liefs, justGhast

Heehee,

Totaal herkenbaar. Zoals er hierboven ook al wordt gezegd. Ik luister bijna altijd muziek als ik niet andere afleiding heb. Gewoon om mn hoofd te stoppen, anders gaat het gewoon niet uit. Alleen als ik ga slapen is het moeilijk want ik kan niet met muziek slapen, dus dan schrijf ik meestal al mn gedachten op en probeer ik te slapen. Anders ga ik echt van die domme spelletjes in m’n hoofd spelen waardoor ik net genoeg moet nadenken om niet te piekeren en net te weinig om niet te kunnen slapen. Het helpt echt om te schrijven of om het uit te spreken, maar daar heb ik zelf ook niet altijd zin in 🙂 Hopelijk wordt het een beetje minder! <3 

-Yodema 

Hoi @Anoniem100,

Ik heb daar ook erg veel last van.

Bij mij helpt het als ik ga tekenen of hetgeen waar ik over denk even opzoek of navraag zodat ik weet dat hetgeen wat ik denk niet echt is.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reageer