Vraag

Hoe staan jullie in het leven?

  • 10 June 2023
  • 23 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven?

Negatief of positief en waarom?

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

-OnyMe


23 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven? Meestal wel ok. Zolang mijn vijanden niet zo erg doen:)

Negatief of positief en waarom? Positief 😉 Als je positief kunt blijven denken in een moeilijke situatie dan win je(Bron: Dit ) en deze vind ik ook mooi Als je naar de zon draait dan valt de schaduw achter je(Bron: Dit )

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Dan word ik blijer en optimistischer:) Daardoor krijg ik minder snel ruzie met mijn vrienden :D

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? Mijn beste vriend F. Ik ben al bevriend met hem vanaf groep 5 en vanaf toen waarom we al heel close(Er was wel een tijdje dat ik minder/niet meer met hem praatte dat kwam vooral doordat hij verliefd werd op mij, maar dat is gelukkig voorbij;) ) Hij is er altijd voor me!

-OnyMe

Liefs x Banaantje 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi 

Hoe staan jullie in het leven?  Steeds beter, ik probeer veel aan anderen te denken en te helpen maar ik wil ook mijn eigen plek kennen:) 

 

Negatief of positief en waarom?

Meestal positief tegenwoordig.  Ik heb een tijdje erg slecht in mijn vel gezeten maar toen ik dat toegaf en hulp accepteerde ging het stukken beter. Nu best goed! 

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Ik was depressief,ik had een slecht zelfbeeld en was onzeker over hoe ik overkwam, vond  mezelf raar. Was ik nou een gewone jongen en kon ik dan wel zijn wie ik wil zijn, uiterlijk en kleding, dat soort dingen. Nu niet meer hoor xd

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? Mijn ouders, familie, vrienden, mijn scouting leiding. Dit forum,jullie. En een boekje met dingen die ik opschreef toen ik uit het dal kwam.  En gewoon een stuk zekerder zijn over mezelf. Ook al trek ik me nog steeds wel veel aan van wat anderen vinden maar dan wel als ik ze vertrouw :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven? Slecht 

Negatief of positief en waarom? Negatief omdat ik er een einde aan wil maken 

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Veel

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?mij vriendje 

-OnyMe

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoe staan jullie in het leven? op dit moment best gelukkig. 

Negatief of positief en waarom? positief, je moet er toch het beste van maken. 

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? ik ben wederzijds verliefd. 

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? het besef dat de kleine ik al zo trots op mij is.

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven? Wel goed eigenijk

Negatief of positief en waarom? Positief.  Ik realiseer me dat ik gewoon veel geluk heb,  lieve ouders,  lieve vrienden, school gaat oke,  ik ben gezond,  heb zin in de zomer. Met de jongens gaat het ook op dit moment zonder drama.  Ja het leven is prima nu. 

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Nou bovenstaande.  

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? De mensen om me heen,  en sporten. 

-OnyMe

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe ,

 

Hoe staan jullie in het leven?  - het leven is vallen en opstaan en tot nu toe ben ik steeds weer opgestaan, uit mijzelf of met wat hulp van anderen. Zonder dalen geen pieken en omgekeerd, soms zit het mee en soms zit het tegen. Het is maar hoe je het bekijkt en er mee omgaat. Het is wat het is.

Negatief of positief en waarom?  -  wel positief, omdat als iets niet lukt of tegenzit, dat ik daar 'geen genoegen’ mee neem en er voor ‘vecht’ om het beter te krijgen. Dat komt meestal niet vanzelf aanwaaien, dus afwachten is niet mijn oplossing, maar actief dingen doen.

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?  - ik ben voor mijn 12e 15 x verhuisd en heb over de hele wereld gewoond, op zich heel leuk en leerzaam, maar ook dat je vaak afscheid moet nemen van plekken en vrienden waar je het fijn mee had en dat weer elke keer opnieuw voor elkaar moet zien te krijgen. Verder is papa en mijn hondje een paar jaar geleden verongelukt met de auto, waar ik ook in zat en ik ben dus de enige overlevende daarvan. Sinds die tijd woon ik bij het gezin van de beste vriend van papa. Eerst alleen voor praktische redenen, zodat mama nog regelmatig naar het buitenland kon om te gaan werken als zelfstandig ondernemer in de IT en dat ik gewoon naar de middelbare school in Nederland kon gaan. Vorig jaar overleed mama plotseling en daarom woon ik nu 'voor goed’ bij dat gezin. Wat is er verder nog gebeurd...oh ja, gedoe met mijn enige echte broer over de erfenis en dan dat ik af en toe iets breek (een arm/ sleutelbeen, ribben, vingers enzo) en laatst er bijna helemaal niet meer was. Het kan altijd erger, denk ik dan maar.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?  - ik mezelf, vaak met een heleboel hulp uit mijn omgeving. Met 2 van mijn 'nieuwe broers’ heb ik een hele speciale band. Zij voelen mij in alles aan en daar ben ik ze dankbaar voor. Verder is dat hele gezin, incl .opa's en oma's  (want die van mij zijn allemaal al overleden toen ik klein was) fantastisch. Zij behandelen mij als broertje, zoon en kleinzoon, zeg maar . Dat vind ik echt geweldig en daardoor voel ik me ook zo op mijn plek daar. Verder heb ik echt hele goede vrienden en last but zeker niet least heb ik een heel lief vriendje. Hij heet (hier op het forum)  Lev en hij is 17. Dat is het zo ongeveer wel, denk ik.

 

@OnlyMe ,

hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar om met een paar 'simpele’ vragen zoveel los te maken 😉

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe staan jullie in het leven?

ik probeer overal maar het beste van te maken. Niemand is hier voor eeuwig en jij ook niet. Dus geniet van de tijd die je hier hebt. Natuurlijk hoef je niet te gaan leven alsof je nog één dag hebt. Maar als je twijfelt of je iets wilt kopen of weet ik het. Dan kan je dat altijd in je achterhoofd houden.

Negatief of positief en waarom?

positief, behalve op coronatesten. Die hou ik het liefst negatief😂

je kan overal wel iets goeds van maken.

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

ik denk dat dat vooral in mn opvoeding en in mn gene zit. Zoiezo had ik nooit een vader figuur na dat mn pa de pijp uit was gegaan op mn 1ste, mn moeder heeft na 6 jaar nog een keer geprobeert om een relatie aan te gaan. Totale blunder, hij zat duizenden euro's in de schulden. Wiet verkopen om rond te komen. En dat vertelde die pas na 1 jaar. Ja, die relatie duurde dus niet lang meer😬

en sinds dien wou ze het gewoon niet meer proberen.

Dus het was wel altijd lastig op de basisschool als het vaderdag was ofzo. Maar dan probeerde ik er zo positief mogelijk over te denken door een oplossing te verzinnen, door dat kadotje aan mn opa te geven bijvoorbeeld.

Zoiezo heeft ze vaak stress omdat 2 kinderen opvoeden als alleen staande moeder niet bepaald makkelijk is. Dus ik probeer zo goed mogelijk te helpen in het huishouden als er bijv. Iets stuk is of er moet wat worden gedaan etc.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

Je moet zoiezo weten dat het leven niet makkelijk is en nooit zal zijn. Dus doorzetten en dat is dan genoeg om mij staande te houden.

Reputatie 7
Badge +12

@MickeyMouse Tja, het komt denk ik omdat ik op een instelling leef, daar leef je met therapeuten die altijd tot het uiterste gaan om te weten hoe je je voelt, en dat doen ze door te blijven vragen, en dan kan je niet alleen ja of nee antwoorden, dan móét je een reden hebben.

Daardoor heb ik geleerd hoe je tactisch die vragen kan stellen en hoe je het meeste los krijgt uit mensen.

Tegenwoordig als iemand mij vraagt hoe gaat het? Over de app, dan krijg je ook geen kort berichtje van mij, want als ik alleen goed stuur, dan kan er zoveel meer aan de hand zijn (leuk en stom)

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Mijn reactie word gecheckt @MickeyMouse Dus die komt eraan.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

@benebird Ik wist niet dat dit jou was overkomen. Vervelend van je vader. Heel goed van jou dat je je moeder steunt, lijkt me inderdaad best zwaar om alleen 2 kinderen op te voeden.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

Hoe staan jullie in het leven?

soms best wel kut

Negatief of positief en waarom?

meestal negatief. Mijn vader heeft een ernstig ongeluk gehad iets van 5 jaar geleden. Ik merk dat het slechter met hem gaat en maak me daar zorgen om. Ik laat het alleen niet merken en begin me aftezonderen.

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

ik begin vaker en vaker aan zelfmoord te denken. Dan denk ik aan hoe iedereen zou reageren als ik er niet meer ben. Ik denk dat als ik heel lang niet op school zal zijn dat iedereen grappen zou gaan maken over dat ik ben gesprongen en dan dus gaan lachen zoals ze ook bij een vriendin van mij deden.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

ik weet dat er mensen zijn die om me geven. Ik ben de dochter waar mijn moeder op heeft gehoopt. Ik ben haar steun. Ik ben nodig en dat weet ik. En daardoor is zelfmoord nog niet meer als een gedachte. Ik heb iets dat ik wil bereiken en als ik dat heb bereikt stop ik denk ik. Dan stop ik met mijn leven. Want als je niks meer hebt om van te dromen. Als je niks meer hebt om voor te levenwaarom zou je dan nog blijven leven?

 

Reputatie 7
Badge +12

@ikweethetnietmeer2009 Vervelend dat je je zo rot voelt, waarom je nog moet blijven leven als je niks meer hebt om voor te leven is dat er altijd wel iets nieuws komt waarvoor je wilt leven, waar je over droomt, als he er een einde aan maakt, dan weet je niet hoe het had kunnen zijn, hoe je leven was geworden als je was blijven leven.

-OnlyMe

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven? Nu wel lekker eigenlijk

Negatief of positief en waarom? Nu weer positiever dan een hele tijd geleden gelukkig

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Heb heel veel hulp gehad waardoor het nu beter gaat, en ik heb mijn geloof waar ik veel aan heb. 

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? Familie en geloof!

-OnyMe

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoe staan jullie in het leven? Met beide benen. 😉  Alles gaat nu best wel goed op dit moment.

Negatief of positief en waarom? Meestal wel positief. Je moet het leven zelf leuk maken.

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Niet 1 ding of zo. Ik ben altijd al wel zo geweest. Ik maak me nooit echt druk om dingen en ben ook bijna nooit boos of zo. Anderen vinden dat wel eens raar maar voor mij is het heel normaal.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? Op moeilijke momenten kan ik altijd bij m’n familie en m’n vriendje terecht.

Reputatie 4
Badge +1

Ik sta er eigenlijk best negatief in, want al het nieuws dat ik dan krijg kan alleen maar mee vallen. Dus minder dingen die me echt pijn kunnen doen. 

Mijn gezondheid maakt me kapot, ik heb mijn rug vast gezet met 2 pinnen tegen scoliose en een van mijn kruisbanden was kapot waardoor ik opnieuw moest leren lopen. Nu zit ik heel erg met hoofdpijn door te veel stres

Reputatie 7
Badge +12

@Valerie Wat vervelend! Ik hoop dat je snel beter wordt, en sta je eigenlijk wel negatief in het leven als alles alleen maar meevalt vanuit dat opzicht?

-OnlyMe.

P.S. sorry voor mijn psychologische vraag, ik denk soms te veel.

Heyy allemaal,

Hoi!

Hoe staan jullie in het leven?

Ik zit op dit moment😉. Opzich sta ik prima in het leven. Het leven is met vallen en opstaan. Je moet eerst vallen, wil je weer opstaan.

Negatief of positief en waarom?

Positief en negatief. Ga uit van het goede en houd rekening met het slechte

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

Het ging best wel slecht; ik wilde een einde aan het leven maken en toen belandde ik hier; bij lieve, kritische en gezellige forummers en mensen met hele simpele vragen die toch een hoop gevoel los maken, @OnlyMe 😊

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

De hond, dit forum en me geloof!

-OnyMe

 

 

 

@MickeyMouseTja, het komt denk ik omdat ik op een instelling leef, daar leef je met therapeuten die altijd tot het uiterste gaan om te weten hoe je je voelt, en dat doen ze door te blijven vragen, en dan kan je niet alleen ja of nee antwoorden, dan móét je een reden hebben.

Blij dat ik daar geen last van heb. Een reden overal voor hebben, ik zou gek worden.

Daardoor heb ik geleerd hoe je tactisch die vragen kan stellen en hoe je het meeste los krijgt uit mensen.

Is je aardig gelukt.

Tegenwoordig als iemand mij vraagt hoe gaat het? Over de app, dan krijg je ook geen kort berichtje van mij, want als ik alleen goed stuur, dan kan er zoveel meer aan de hand zijn (leuk en stom)

Mensen krijgen bij mij ook geen kort berichtje terug, meestal gewoon geen berichtje. Misschien stuurt daarom niemand me meer wat😅. Mijn standaard antwoord is altijd prima of ja hoor. Mijn vader vroeg pas of ik lekker geslapen had. Ik zei ja hoor. Het was eigenlijk dat ik de hele nacht niet geslapen had, dus ik snap wel wat je bedoel!

-OnlyMe

 

Reputatie 5
Badge +1

Hi @OnlyMe en de rest die dit nog leest 😉,

 

Hoe staan jullie in het leven?

Best goed, behalve oververmoeidheid dan.

Negatief of positief en waarom?

Positief, het is mooi weer. Ik hou er altijd van om naar buiten te stappen, de mooie blauwe lucht te zien, de vogeltjes te horen fluiten en dan vrolijk een rondje te draaien of even gek te dansen. Als je een hieper en dansend kleurenbommetje ziet dan ben ik het waarschijnlijk 😁

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

Ben een tijdje depressief geweest, daardoor heb ik geleerd om positief te denken. Aan alles zit wel een positieve kant, je moet m alleen maar willen zien.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

Mn fantasie, mn slechte gevoel voor humor, boeken en films, maar vooral de natuur. Heb ik al gezegd dat ik daarvan hou 😉

Nu een vraag aan jou:

Zou je zo lief willen zijn om je eigen vragen zelf ook te beantwoorden? Ik ben wel benieuwd!

Bij voorbaat dank 😊

 

xxLittleMe

Reputatie 7
Badge +12

@OnbekendeAnnoniem Soms word ik ook echt gek van alle therapeuten hoor, het is meestal heel irritant als ze zo door vragen, maar ik snap het ook, en je pikt er ook wat van op.

@LittleMe Ja, dat kleurenbom herken ik wel, zo ben ik ook een beetje.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Mijn reactie wordt gecheckt, dus die komt er zo aan.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Heyy allemaal,

Hoe staan jullie in het leven? Meestal wel goed, maar soms als ik heel verdrietig of boos ben, dan kan iedereen echt oprotten.

Negatief of positief en waarom? Positief, je leef maar 1 keer en daar moet je iets moois van maken, en negatief omdat sommige mensen veel invloed hebben op mijn leven, en die maken dan verkeerde keuzes, waar ík de dupe van ben, en dat is heel rot.

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat? Ik denk doordat mijn ouders verkeerde keuzes hebben gemaakt, waardoor ik gepest werd op school, en omdat altijd alles aan mij lag, ik kreeg dat door, en toen ben ik me gaan verzetten tegen hun, ik heb ze laten zien (niet goed van mij) dat ik mentaal én fysiek erg sterk ben. En ik denk mijn tijd hier op de groep, dat heeft me erg veranderd.

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat? Toneel, ikzelf, mijn toekomst, als het niet meer gaat dan denk ik aan wat ik later wil bereiken, en als ik dan zm zou plegen, dat ik die kansen dan voor mezelf verwoest.

-OnlyMe

-OnlyMe

 

Negatief of positief en waarom? Positief, je leef maar 1 keer en daar moet je iets moois van maken

Ik dacht dat je elke dag leef en maar 1 keer dood gaat….🤔

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy allemaal,

Hoi @OnlyMe  ! 

Hoe staan jullie in het leven?

Open blik, ik wil veel leren en opsteken en er zijn voor anderen 

Negatief of positief en waarom?

Positief. Het is goed voor mij maar vooral voor anderen dat ik nu positief ben in gedrag en taalgebruik en manieren en het voelt voor mezelf ook beter en naturel. Nu ik me zo op stel merk ik ook dat er zoveel leuke jongens en meisjes zijn waar ik echt vet veel van leer dat ik blij ben dat ik ben zoals ik ben. 

Wat is er gebeurt dat je op die manier in het leven staat?

Mijn boek zou kunnen heten van rotjoch naar rustpunt, zoiets. Ik was een lastig 'baasje' en nu een rustige beleefde jongen. Ik heb zo veel straf gehad dat ik het niet meer kon tellen op de basisschool en nouja, ik ben toen afgebroken en weer opgebouwd, shaming zeg maar. Ik gebruik mijn schaamte en verandering nu om veel respect te tonen naar meisjes, jongens, allen die slimmer zijn of dingen beter kunnen dan ik. Zo veel beter.  Daar wordt ik elke dag weer iets gelukkiger van. 

Wat houd jou overeind als het niet meer gaat?

Komt soms voor. Flashbacks. Maar dan praat ik. Met mijn moeder, met een heel goeie vriendin die wijs is en altijd klaar staat, met idem goeie vriend, of ik kijk even op dit forum. En ik besef dan dat ik geluk heb gehad. Ik zou iedereen hier wel willen meenemen! Jou ook! 

-OnyMe

Liefs  en knuf ,Tover xxx

Reageer