Vraag

Hoe praten over zelfmoordgedachtes

  • 13 March 2019
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb de laatste tijd vaker last van zelfmoordgedachtes. Ik denk wel meerdere keren per dag. Ik heb ook al plannen; wanneer, waar, hoe enz. Ik wil graag praten met mijn ouders hierover, maar ik weet niet hoe. Ik denk ook dat ze misschien teleurgesteld in me zullen zijn en dat dat gesprek zo awkward gaat zijn. Heeft iemand tips hoe ik een gesprek daarover kan voeren met mijn ouders?

Ik zat ook al te denken om met 113 te chatten, maar zullen ze mij als jongere serieus nemen en is 113 wel voor jongeren bedoeld?

Ik heb ook een aantal keer met de KT gechat, maar dat heeft niet zo veel geholpen. Ik was wel even opgelucht dat ik mijn verhaal kwijt kon:).

Groeten, flb

4 reacties

Badge
Hee meissie ,
wat naar om te lezen dat je er niet echt over kan praten
misschien kan je een vertrouwens persoon op school eerst in vertrouwen nemen. Zulke gespreken gaan meestal makkelijker omdat deze mensen met je mee denken en een stukje verder van jou af staan. En als het jou niet lukt helpen ze meestal alleen als jij dat goed keurt nattuurlijk.
Als je het je ouders verteld weet je namelijk niet hoe hun er op reageren je verteld ze niet zomaar iets.

113 zou ik zeker proberen. Ze nemen jou absoluut serieus! Of je nou 5 of 50 bent. De gedachten alleen al dat jij denkt dat je het leven niet meer aan kan, niet beter word enz. Hoort niet in jou hoofd. En daar kan je hulp bij krijgen, om in te zien dat je alles zelf in de hand hebt 💋

xx
tmr-j
Heyy,
Echt super vervelend dat je hiermee zit. Je ouders zullen vast niet teleurgesteld in je zijn ze zullen het waarschijnlijk wel jammer vinden maar ze zullen alles doen om je te helpen. Je kan gewoon tegen je ouders zeggen zo van pap, mam ik moet jullie iets vertellen dan zullen ze heus wel luisteren. En 113 luistert echt wel naar je. Ze willen je graag helpen. Veder kan je misschien ook kijken of je met iemand kan praten op school ofzo met je mentrix of vertouwingspersoon.
Ik hoop dat je er iets mee kan super veel sterkte en hou in gedachte zelfmoord is nooit de oplossing xx
Dankjewel voor jullie reacties
Iiedereen zou er voor je zijn, een mannier om t tegen je ouders te zeggen tja wacht eerst af op het goede moment je voelt van zelf wel vaak is t goede moment dat je even privé bent met je moeder, 113 luistert naar iedereen, iedereen is er voor je t komt goed heb vertrouwen in je jij kan dat!

Reageer