Vraag

hoe praat je met je ouders over je gevoelens

  • 19 July 2023
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben nu 17 bijna 18 

Ik voel me super moe en levenloos ik slaap 14 uur op een dag en werk van 2.30 tot 7.00 in de ochtend maar ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld met mn vrienden aftespeken of leuke dingen te gaan doen ik heb het 1x eerder aan mn ouders proberen te vertellen maar toen kreeg ik een reactie terug alsof ze mij lui vinden heeft iemand een idee hoe ik dit beter met mijn ouders kan bespreken zodat hun mij ook snappen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat naar om te lezen dat het niet goed met je gaat. Heel goed dat je steun zoekt op dit forum.

Helaas heeft er nog niemand gereageerd. Hopelijk komen er nog steunende en helpende reacties!
 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. We kunnen bijvoorbeeld samen zoeken naar een manier om hierover te praten met je ouders of met je vrienden.

Sterkte. Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Hey,

Ik begrijp je probleem, mijn ouders begrijpen mij ook vaak niet. Misschien via een brief schrijven en dan ook gelijk zeggen dat je het gevoel hebt dat ze het niet begrijpen. Gewoon duidelijk uitleggen. Dan kunnen ze het meerdere keren lezen, erover denken en daarna met je in gesprek gaan. En anders misschien via anderen met je ouders gaan praten. Dat je bijvoorbeeld naar je vrienden gaat en met hun gaat bespreken, hoe je het met je ouders moet bespreken. 

Maar als je bijna 18 bent, hebben hun over een tijdje ook geen verantwoording meer over je, en dan hoef je het er natuurlijk er niet over te hebben. 

Hopelijk hebben andere betere tips voor je!

Adios!

Reputatie 5
Badge +5

Hallo @Lvg34 

 

Ik merk dat hoe ouder ik word, hoe minder ik heb aan me ouders. Ik haal veel meer steun uit vrienden. Als ik met dingen zit vertel ik het gewoon en komt er wel een gesprek uit en vaak ook een oplossing. Maar als ik hoor dat jij niks hebt aan je ouders en vrienden stel ik andere familieleden voor. Ooms of tantes maar ook neefjes en nichtjes van je eigen leeftijd hebben meer meegamaakt en kunnen je misschien wel helpen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt want dit is echt sneu. 

Reageer