Skip to main content

Heyhey maandag start ik weer met school, maar ik denk echt dat ik dat momenteel niet aankan. Ik heb sociale angst, faalangst, perfectionisme, onzekerheid, depressie, zelfmoordgedachten, kan het met amper iemand vinden... wat moet ik doen zodat ik het schooljaar kan overleven? Ik zet ook altijd mijn koptelefoon op enzo maar dat vinden ze blijkbaar echt heel onbeleefd wat ik natuurlijk wel snap maar toch en groepswerk bv wordt ook altijd verplicht maar ik krijg daar zoooooooveel stress van. Wat nu

Hey @Girlll 

Ik lees dat je in een moeilijke situatie zit. 

Zelf heb ik niet echt tips voor je. Maar ik vind het wel echt rot voor je<3 

(Met de kt kan Je ook nog bellen of chatten als het echt niet gaat)

(Sorry dat ik geen advies heb)

Liefs van ..

hoi ik snap dat dit  moeilijk voor je is maar toch is het belangerijk om naar school te gaan als je nu niet gaat wordt de angst alleen maar erger en erger todat het echt niet meer lukt wat ik bijv doe  als ik ergens mee zit naar je mentor gaan of juf als je nog op de basischool zit en die  kan je dan helpen om een oplossing te zoeken bijv in de pauze ergens gaan zitte  waar het heel rustig is zodat je je weer even kan opladden dit is mijn tip ik hoop dat je er iets aan hebt 

Haai, 

ik ben het niet helemaal eens met wat @anoniem_ma zegt. Als jij op dit moment in zo’n slechte mentale situatie zit, zou ik me daar eerst op focussen. Ik zeg niet dat je niet naar school moet gaan, maar misschien kan je met je mentor en ouders overleggen of je bijvoorbeeld max tot 14:00 naar school gaat en geen toetsen maakt de komende maand? En ik zou zeker ook opzoek naar professionele hulp van bijv een psycholoog (als je die nog niet hebt kan je evt naar de huisarts voor een doorverwijzing). Chatten met de KT kan ook natuurlijk, heel veel sterkte, alles komt goed! ☘️

Wat super vervelend @Girlll 

Ik heb mechien wel een idee want ik zit / zat in zon gelijke situatie en dit is wat ik er aan gedaan heb me ouders wisten het al dat ik niet naar school durfde en nog meer dingen die nu niet belangrijk zijn en ik heb er goed over gepraat en het was eigenlijk vakantie je zou zeggen JESSSSSSSSSSSS vakantie jaaqaaaaaaa maar nee ik was zo depressief dat ik zelfs niet van de vakantie kon genieten en ik iets heb op gezocht wat ik werschijderlijk niet mag vertellen maar om dood te gaan zeg maar geen aan raadde!!!!!!!! Niet doen dat is eigenlijk echt geen oplossing hoe k*t  je tijd en of leven ook is maar me moeder merkte dus dat er wat was  ( nog meer dan normaal zeg maar) en ze zij van ik ga niet weg tot je het gezegd hebt dat werkte dus wel want ik zij dat ik .... Op gezocht heb om dood te gaan omdat bla bla bla onderandere school..... Toen ik nog naar school ging had ik hulpverlening en me moeder moest het perse zeggen dat vond ik echt zo gemeen die volgende dag kwam die gene bij me thuis om alle maal vragen te stellen me moeder mocht er bij zijn en samen ( niet perse door de antwoorden) het waren gewoon vragen van 1 op 10 ..... Vragen hebben ze besloten dat het beter is om thuis te blijven en dan ga je naar zon naam ( geen idee meer hoe dat heet ook alweer) en dan geven zij aan de hand van een gesprek advies voor vrijstelling of niet en wij hebben er voor gekozen dat ik ook thuis geen school hoefde te doen maar je kan ook gwn thuis les of school doen 

Dus sorry voor het lange verhaal maar mijn tip is praat met je ouders leg het uit en zoek hulpverlening voor je problemen zeker als het zo erg is dat is niet oke en dat hoort niet iedereen verdient een leuk leven 

Trouwens en stel je moet naar school kan je altijd naar een specialeshool daar zat ik eerst rustiger kan je niet krijgen die school heet Heliomare geloof ik ps verkeerd gespeld werschijderlijk of als je niet wil wisselen kan je altijd afspraken maken zo als weet ik niet wat jou zou helpen 

Succes nog!

heyy @Girlll ,

ik zou er over praten. dit lijkt me eig ook iets om een psygoloog of therapie vooral aan the vragen, maar daar moet je maar eens goes over nadenken. en ja, miss is het een Klein beetje onbeschoft om je koptelefoon op the hebben Dan, Maar als het jou helpt, Dan moet je het zkr doen. en ik weet niet of er bij jou ook sterk op school is? dat is zegmaar iemand die een soort therapist is bij jou op school. dat heb ik een tijdje gedaan, want daar kun je dus op school naartoe. ik heb dat well op school, Maar ik weet neit of dat ook zo bij jou is. ik zou daar een keer naar kijken. ik hoop dat het helpt.

ps: sterk in de klas is voor de basis school, en sterk op school is voor de middelbare

Heyhey ik heb ne mijn eerste halve dag school gehad. Ik weet nu effe nie goed hoe ik mij voel...ik heb wel oke mensen of toch iemand in men klas maar toch voel ik mij op een dieper level nog altijd heel eenzaam in vind precies nooit eens iemand die bij mij past en ik heb de lat en druk voor punten voor mezelf nu al weer zoooo hoog gelegd dat ik al helemaal stress heb. Ik heb er nu niet al te veel van laten merken maar ja

Hey, hoe gaat het nu ? 

Liefs, Tover xxx

heyhey @Tover01 lief dat je het vraagt. Momenteel gaat het niet echt heel goed eigenlijk zelfs nog veel slechter dan vorig jaar…

xxx

Reageer