Skip to main content

Ik ben 15 jaar en ik heb een sociale angststoornis en autisme Me ouders en me broertje proberen daar heel goed rekening mee te houden maar ik en me broetje zijn jarig geweest en nou je raat het al een feestje en meestal delen we het op dat het niet zo druk is maar vanmiddag niet nu komen er meer mensen wel 10 mensen dan denk je misschien nou dat is niet zo veel maar voor mij is 1 al te veel dus mij vraag is hoe overleef ik dit feestje

Je kan af en toe tijdens het feestje ff de kamer of het huis uit gaan om wat rust te hebben. Misschien helpt dat wel. Je hoeft niet perse 100% altijd bij het feest te zijn. Als het je te veel wordt mag je gewoon ff weg gaan. Je kan ook aangeven aan de mensen van het feestje dat je soms gewoon ff alleen moet zijn. Dat snappen ze heus wel. 


oke thxx voor je tip en dat deed ik ook. dat had ik al met me moeder af gesproken maar me oma begreep het niet, toen ik weg ging schudde zij haar hoofd en zei “wat triest” en nog meer dingen die ik liever privé houd

 

Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. leesbaarheid

 


Dat is niet fijn. Je oma is raar en je moet er niks van aantrekken. Wel fijn dat de tip heeft geholpen! Je moet gewoon doen wat je het beste kan helpen in de situatie waarin je zit. Ik hoop dat het feestje verder nog leuk was naast die opmerking. 


Als je het misschien soms een beetje lastig vind om even weg te gaan kan het misschien wel een beetje helpen om iets te doen op je eigen, waar je je even afsluit van de rest maar je zit er nog wel bij. Denk bijvoorbeeld aan een spelletje dat je alleen kan spelen of tekenen of ik weet niet misschien kan je zelf op iets komen wat jou even tot rust brengt en je afleid van wat er allemaal rond je gebeurt.

Groetjes anoniem789


Oke thxx maar dat werkt Nooit maar als nog thxx

 


Reageer