Vraag

hoe ontwijken jullie het?

  • 22 July 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,
 

In mijn vorige topic, heb ik uit gelegd dat ik mezelf pijn doe en dat men moeder ervan weet. Alleen ik had een vraagje. Mijn moeder weet hoe het zit en dat ik niet lekker in men vel zit, dus vraagt ze wel eens ‘bloem is het al iets minder en voel je je al weer een beetje goed’. Ik antwoord dan snel met ‘Ja’ en probeer naar een ander onderwerp te gaan. Dan zegt ze ‘bloem je gaat naar een ander onderwerp’ ze heeft het dus heel erg door. Ik wil liever niet over mijn gevoelens praten en wil graag de vraag ontwijken.

 

heeft iemand tips of een andere manier? Het naar een ander onderwerp brengen werkt niet echt meer. Eerlijk zijn vind ik ook lastig.

Xxx bloem


4 reacties

Heyy Bloem👋
 

Je beschrijft, net zoals in je vorige topic, alweer een gevoel wat ik enorm herken.

 

Over je gevoelens praten is best lastig en ingewikkeld. Het is iedere keer weer een enorme stap om te maken. Je hebt zeg maar je denkbeeldige maskertje op naar iedereen en zegt heel snel “ja het gaat goed” terwijl je je van binnen misschien niet zo goed voelt. 
 

Het is heel lastig, maar je mag dat maskertje echt wel af doen en vertellen hoe het echt met je gaat. Je moeder houdt heel erg veel van jou en wilt heel graag dat je je weer wat beter gaat voelen. Ze is er voor jou!
 

Ik snap wel dat het soms best vervelend kan zijn als je moeder vraagt hoe het gaat en dat je af en toe echt geen zin hebt om die vraag te beantwoorden. Dat heb ik zelf ook wel eens. Aangezien je moeder wel een beetje afweet van hoe je je voelt mag je ook aangeven dat je even geen zin hebt om die vraag te beantwoorden of je zoekt even rust op en gaat even naar je kamer of een rondje lopen als het je even teveel is. 
 

Onthoud in ieder geval dat als je moeder vraagt hoe het gaat, dat je wel echt mag antwoorden.. Ze is er echt voor je🙂

 

Groetjes van mij!

Badge

@NaamNietBekend 

 

❤️❤️❤️

Reputatie 1
Badge

Hi, ik snap inderdaad dat het lastig is erover te praten met je moeder.

misschien kan je een keer praten met een vriend/vriendin of je mentor ofzo

je kan ook tegen je moeder zeggen dat je een keer naar een psycholoog wil om te praten en dat je er nog niet klaar voor bent om met haar te praten.

ik hoop dat dit je helpt!

groetjes katexxx 

Hey! Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde dingen zijn die je graag niet zou willen bespreken met je moeder.  Dit is uiteraard een groot onderwerp waarbij het lastig kan zijn om er überhaupt met iemand over te praten. Toch lijkt het me het beste om dit te vertellen aan een van je vrienden of misschien een vertrouwenspersoon op school? De huisarts kan je hier ook mee helpen. 

Als je 16 of ouder bent heb je recht op geheimhouding en word dit niet doorverteld aan je moeder, tenzij de situatie levensbedreigend of iets is, maar ik ga eruit van niet. 

Hopelijk heb je hier wat aan :).

 

jjj

Reageer