Skip to main content
Vraag

hoe omgaan met faalangst ?

• October 27, 2025
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo 

Ik heb faalangst zoals de titel al zegt 😅🤣

Maar ik kan over sommige dingen ook heel veel piekeren, en dan krijg ik dat dan niet uit me hoofd. 

Weet iemand mieschien een manier om faalangst een beetje onder controle te houden? 

5 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 27, 2025

Hoi Badeend :) (ik mag je wel Badeend noemen toch?)

Vervelend zeg... Ik weet eigenlijk geen manier om dat minder te maken, ik lig ook altijd te piekeren 🫣

Ik hoop dat anderen betere tips kunnen geven

Liefs xxx Yusa 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Omdd ik heb hetzelfdee😭

Nouja geen echte echte faalangst maar kan soms wel erg piekeren over stuff.

Ik doe altijd dingen die me afleiden en als ik erg overthink is er z'on speciale piep die je gedachte in 1x weg kunnen zetten! Kun je vast wel op apps zoals capcut vinden. 

Liefs Misty!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Dat heb ik ook echt kapot vaak. Wat bij mij helpt is om het stapje voor stapje te doen: eerst klein oefenen en jezelf belonen als iets lukt, ook al is het maar een klein dingetje. Ook helpt het om van tevoren rustig te ademhalen of even iets te doen waardoor je ontspant, muziek luisteren, een korte wandeling, tekenen etc…

xx liefs Wolf 🐺

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 23, 2025

Hey maatjeeee!

bedoel je faalangst voor bijvoorbeeld toetsen/school of iets anders?

Zelf heb ik er soms ook last van hoor, het is heus niet erg❤️ meestal doe ik gewoon iets ontspannends om die piekergedachtes weg te schuiven. Ook begin ik ruim op tijd met leren voor toetsen, zodat ik mezelf kan vertellen dat ik goed genoeg heb geleerd.

Hopelijk heb je hier wat aan❤️❤️

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 25, 2025

Om faalangst weg te krijgen moet je weten dat jouw waarde niet ligt in hoe goed je iets doet op school.