Vraag

Hoe om te gaan met een narcistische moeder/emotionele mishandeling door moeder?

  • 8 April 2019
  • 1 reactie
  • 270 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn moeder manipuleert mij heel erg. Ik kan het niet geloven en niet meer aan. Als ik het met haar probeer uit te praten is alles wat ik doe onacceptabel, ik verpest te sfeer in huis, ik ben gestoord etc volgens mijn moeder en haar gedrag is perfect volgens haar. Al de pijn die ze me heeft aangedaan is allemaal mijn beleving zegt ze, ik maak alles groter, zij doet alles perfect, ze beweert bijv dat ze niet naar me geschreeuwd heeft in de auto. Terwijl ik toch zeker weet dat ze een half uur lang naar me heeft geschreeuwd, we een ongeluk hadden kunnen hebben en ik uit de auto ben gerend ver van huis uit angst. Uitpraten gaat niet met mijn moeder. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben bang voor haar. Ik weet niet hoe ik op haar moet reageren als ze haar enge, boze, doordringende stem opzet. Niks is goed. Als ik negeer ben ik een harteloos etc kind en als ik reageer dan zegt mn moeder; hoe druf je zo met je moeder om te gaan! Ik heb zoveel voor jou gedaan! Hoe durf je! Het lijkt wel of je me wilt vermoorden! Je mishandelt me helemaal! Ik weet niet meer wat ik tegen haar kan zeggen en wat ik doen kan😞

1 reactie

Hoi

Wat jammer dat je niets goed lijkt te kunnen doen in de ogen van je moeder. Het lijkt me erg ontmoedigend om bij een poging tot het bijleggen van een ruzie, telkens nare opmerkingen terug te krijgen.

Kan je terecht bij een huisgenoot of familielid? Het lijkt me fijn om iemand te hebben waar je je gevoelens mee kan delen, en die eventueel voor je op kan komen. Gebeurt het weleens dat een ruzie plaatsvindt in het bijzijn van anderen?

Problemen thuis kan je bespreken met je mentor. Je mentor kan naar je luisteren, en heeft vast advies voor je. Als je een gesprek met je mentor niet zo ziet zitten, kan je ook terecht bij een leraar, leerlingenbegeleider, goede vriend(in) of de huisarts. Als je je hart graag eens anoniem lucht, kan dat bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin

Reageer