Hoe moet ik verder¿

  • 20 November 2023
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hoi ik weet niet goed hoe ik dit moet starten en als het slecht geschreven is sorry heb slaap te kort.

Het gaat slecht op school omdat ik niks durf te vragen aan een leraar of durf te vertellen in het algemeen. En als ik bijvoorbeeld een mondeling overhoring krijg klap ik dicht en krijg ik een onvoldoende. Heeft iemand nog leer technieken voor talen? Ik gebruik flash cards, apps overschrijven ook uit mijn na doorlezen maar vergeet alles weer na een uur.

Ik heb ruzie met mijn ouders want ik zit veel op mijn telefoon of computer ik denk gemiddeld tussen de 1½ en 2 uur. En dan moet ik wat gaan doen en dan scheld mijn vader mij weer uit voor dom varken ofzo, omdat ik iets te letterlijk nam (gebeurd best vaak) wat hij zij. En als hij ziet dat het wat minder gaat met mij dan is hij zo van je kan met alles praten met ons. Of hij word boos omdat ik iets verkeerd doe van school of iets dergelijks. En dan is het zo van je moet echt meer open worden tegen mij. En dat kan ik niet als ik daarvoor nog ben uitgescholden.

Heeft iemand tips hoe ik mensen kan gaan vertrouwen? Want ik heb geen vrienden meer na groep 4 zit nu in de 3e. Want ik ben vaak eerst gebruikt en daarna gepest dus ik heb nu 4 vrienden of zo zouden zij zeggen maar ik vertrouw het gewoon nog niet ook al ken ik ze al 2¼ jaar. 

En dan heb ik nog familie problemen niemand die weet waarom maar mijn familie heeft ruzie nadat mijn overgrootmoeder overleed dat was in 2016 denk ik en daarna heeft de familie elkaar nooit weer gezien.

Ik ben nu al naar 4 psychologen geweest maar ze verwijzen mij allemaal door om een autisme test of social anxiety test te gaan doen. En mijn ouders zeggen altijd dat is allemaal nep dat je een andere manier van nadenken hebt wil niet zeggen dat je gestoord bent. Dus ik heb online ook wat tests gedaan dus ik heb dat heel waarschijnlijk. 

Heeft iemand nog een tip waardoor ik mij beter kan concentreren in de les want ik zit in een klas met 30 leerlingen die de docenten niet onder controle kan houden dus het is altijd super druk en daar kan ik niet tegen duas dan verlies ik mijn concentratie voor de rest van de dag. En als ik thuis kom hoor ik al die gesprekken nog na echoën in mijn hoofd.

En door al deze dingen kan ik savonds niet slapen en lig ik wakker tot 2 of 3 en dan moet ik opstaan om 6 en 4 uur slaap is niet genoeg voor mij. En nal al deze dingen en nog meer doe ik aan sh en heb ik zelfmoord gedachten. Ik kan het niet meer aan en bedankt voor het lezen. 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @SadLightbulb ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit en dat er een hoop speelt. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer