Skip to main content

Hoi, mijn ouders hebben steeds een gesprek met me broer(17) omdat hij depressief is/was, hij zit nu thuis van school, ik heb ook een half jaar thuis gezeten door een burn out, ik had toen nergens zin in, en ik wist niet wat voor nut het had om te leven, mijn broer heeft nu precies het zelfde, ik heb het altijd voor mezelf gehouden hoe ik me voelde, maar me broer praat er steeds over met mijn ouders en me ouders worden er verdrietig van hoe hij zich toen voelde. 

Ik heb nu nog steeds wel is de gedachte wat heeft alles voor nut, maar ik weet dat ik niks zou doen, ik heb het idee dat ik niet naar iemand toe kan gaan, ik heb een online vriendin maar daar kan ik niet  echt naartoe als ik me slecht voel, en vriendinnen kan ik ook niet naar toe en iemand op school ook niet. Ik zit op speciaal onderwijs, en ga nu een paar dagen naar school toe, maar ik denk soms, ik ga nu naar school, daarna ga ik op mezelf wonen en uiteindelijk ga ik dood, wat heeft het dan voor nut. Me ouders snappen me niet en daarom durf ik het hun niet te vertellen. Ik heb een jaar geleden op een "normale" school gezeten maar ik voelde me toen zo alleen, en als ik een keer alleen ben voel ik me gelijk alleen, en als iemand begint over school word ik gelijk verdrietig, ik krijg misschien trauma therapie maar ik durf dat niet, want ik durf niet te vertellen hoe ik me voelde toen.

Ik weet gewoon niet meer naar wie ik toe moet gaan.. en ik weet niet meer hoe ik verder moet met alles 

ik ga je 1 ding zeggen, praat erover, met wie dan ook. al zijn het je ouders als ik iets aan me ouders wil vertellen maar ik durf het niet bel ik ze gw en zeg ik het. als je het tegen niemand verteld ga je zelf alleen maar meer twijfelen en nadenken en misschien op verkeerde gedachtes komen! het komt goed. ga dingen doen die je leuk vind, speel een game, ga een sport doen, als jij in een enkel punt dan ook groei ziet word je zo blij (heb ik tenminste). luister naar muziek helpt ook heel goed. dont worry 🙂 als je er echt niet uit komt gebruik de online chat van de kindertelefoon, elke dag kun je die bereiken en het zijn erg goede en aardige mensen. en anders reageer je maar op deze reactie en kunnen wij gezellig praten!


Hoi, sorry dat ik zo laat pas reageer, ik weet niet met wie ik moet praten, me ouders, ja nee gaat hem niet worden en ik heb wel een psygoloog op school, maar die heeft nog nooit gevraagd hoe het met mij gaat, want met die psygoloog ben ik bezig met een trauma, en ik heb een orthopedagoog maar ga daar eigenlijk nooit naartoe, er start wel nieuwe therapie, maar dat is gezinstherapie en dan gaan ze alleen kijken hoe het in het gezin beter kan, en niet hoe het met andere gaat... en de kindertelefoon chat, ja het klinkt misschien dom maar ik durf dat niet, ik weet niet wat ze gaan zeggen en doen en alles, maar wil het wel maar weet niet of ik het nou echt moet doen..


Hoi. Je kunt echt gerust met ze chatten.  Ze zijn lief en snappen je heel goed. @anoniempje105 heeft gelijk. Je kunt echt beter over je gevoel praten en toch iemand vinden om dit te doen. Ik weet het ik heb het ook gedaan en het helpt je. Probeer anders hier vast eens te bedenken wat je zou willen vragen in zo'n chat. Ohja en de trauma therapie is niet eng hoor 🙂 misschien kun je daar eerst eens wat info over lezen. En op youtube staan een paar prima filmpjes daarover o.a. van rtl nieuws. Probeer het maar eens te kijken dan vind je het vast al niet meer eng. 

Veel sterkte en als je meer vragen hebt stel ze maar. Er zijn altijd mensen die willen helpen! 

Groetjes liefs Julian X


Ja, de kindertelefoon is volkome veilig, en snappen jou altijd, ze lachen zelfs meen ald je ze een mop verteled….. 

 

je hoeft niks te vergellen en je mag allles vertellen….

Mij_Niet_Gezien, ik heb misschien wel een gedicht wat je kan opvrolijke, kijk anders bij mn topics…..

 

Mij_Niet_Gezien 


Reageer