Hoe moet ik omgaan met alles?

  • 18 September 2021
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hey,

Op het moment is er zoveel gaande in mijn leven en dan ook nog alles wat er nu gebeurt online maar ook in het echte leven. Al die drukte en chaos ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan, ik zit al op therapie vanwege depressie omdat met de middelbare school het niet goed ging, werd veel gepest, niemand die deed er iets aan, had niet echt iemand , en ik kan al die prikkels niet aan. En dan ook nog al dat corona waar ik alles er maar vaag van vind. Ik weet niet wat ik er wel en niet waar is.Elke avond lig ik in bed en dan moet ik helemaal huilen omdat ik het niet goed aan kan. Op het moment vind ik bijna niks meer leuk en boeit bijna niks me iets. Overdag dan voel ik niet veel emoties en daarom moet ik op sommige momenten doen alsof. Ik ga nu naar een andere school(een speciale school voor kinderen die net iets meer hulp nodig hebben) nou en ik ben gewoon goed in school maar vanwege alles wat er gaande is wil ik gewoon niet meer naar school. Ik wou dat er een manier was waardoor ik gewoon even een break kon nemen, maar dat kan niet want t leven gaat gewoon door..

 

Heeft iemand enige tips ofzo want ik weet het niet meer..


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Wat rot dat je je zo voelt. Wel goed dat je al wel hulp hebt (van wat ik uit je topic kan halen. Therapie en een speciale school). Wat mij altijd helpt is naar muziek luisteren met oortjes in. Jezelf helemaal afsluiten van de wereld en je concentreren op de muziek. Luisteren naar muziek die je raakt. Wat een verhaal heeft die jij ook ongeveer hebt meegemaakt of juist vrolijke muziek .  Dan heb je toch een soort van break. Je kan ook alle gebeurtenissen van je afschrijven in een dagboek/schrift. De negatieve dingen zo verdraaien dat ze positief worden, zoals: ‘ik ben het niet waard’ naar ‘ik mag er zijn’ en het positieve. Dan heel vaak opschrijven of tegen jezelf voor de spiegel zeggen, totdat je er in gelooft. Je kan ook als je verdrietig bent, denken aan de leuke dingen die je hebt meegemaakt en er een lijstje van in je hoofd (of dagboek) maken.  Alles nooit, Maar dan ook echt nooit opgeven! Ik was laatst ook diep in de put, maar toen hebben mensen op dit forum (waar ik ze heel erg dankbaar voor ben) me een klein stukje naar boven, uit de put geholpen. Er zijn altijd wel mensen (of dieren) die van je houden. Echt waar! Het komt goed! Je bent sterk 💪! Je kan het! Je kan altijd met de kindertelefoon chatten of bellen (link zet ik in het volgende bericht) en als je je rot voelt mag je best een berichtje in dit topic sturen (als je dat wilt, het is immers jou topic enzo). Hou je me (of ons, als er meerdere mensen reageren) op de hoogte van hoe het met je gaat? 
Hoop dat je hier wat aan hebt. 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

Hey, hier de link om te bellen met de kindertelefoon      en de link om te chatten met de kindertelefoon   
Ik hoop dat je er iets aan hebt. 
xx Eenmeisje004 

Reageer