Skip to main content
Hoi.

Ik heb me dus gesneden. Ik weet dat het niet goed is maar oké. Ik heb het gedaan op mijn enkels en ik wil eigenlijk niet echt dat iemand dit ziet. Vooral niet mijn ouders want ik wil ze geen pijn doen.



Ik draag geen korte broeken ofzo, alleen bij gym. Ik heb er de afgelopen 3 dagen een grote pleister op gedaan, alleen die is er af gegaan.



Het zijn zeg maar best wel veel sneeën op 1 plek, maar ik heb geen grote pleisters meer. En het lijkt me nou ook niet zo heel onopvallend om met 10 verschillende pleisters op mijn enkel rond te lopen.



En de sneeën zijn nog best wel nieuw dus ook best wel rood. Dus als ik met een korte broek door het huis loop thuis, kan iedereen het zien.



Ook weet niemand echt dat ik me zo voel... En ik kan niet echt met iemand praten..



Iemand tips?

Gr Pipje123
"Ook weet niemand echt dat ik me zo voel... En ik kan niet echt met iemand praten.. "

Ik neem aan dat je er bijvoorbeeld met een vertrouwenspersoon op school erover kunt praten, als jij die tenminste hebt.



Als ze slechts rond jouw enkel zitten, dan zou je toch sokken kunnen dragen die langer zijn dan dat?

In ieder geval is het beter om er mee te stoppen



"dus ook best wel rood."

Houdt ze wel schoon, want een infectie lijkt mij een beetje onhandig...
@menspersoon

Bedankt voor je reactie. Dat van die sokken lijkt me indd wel een goed idee.

Ik ben alleen niet zo ontspannen (is dat het juiste woord?) met volwassenen zoals vertrouwend personen... Ik weet ook niet hoe dat komt..

in iedergeval, bedankt hoor je reactie, ik kan er zeker wat mee! 🙂
"ontspannen"

Op je gemak?



Leerlingen kunnen op mijn school ook een vertrouwenspersoon worden.

Geldt dat ook voor jou?

Zou jij je daar wel op je gemak voelen, als dat zo zou zijn?
@mensoersoon

Ja dat woord zocht ik!

Ik weet niet, ik zal eens kijken of mijn school dat ook heeft. Het is best een kleine school dus het zou niet gek zijn als ze dat dan niet hebben.

Gr. Pipje123
Wat vreselijk! Je moet jezelf echt niet snijden! Daar los je echt je problemen niet mee op! Misschien dat je het wel aan je ouders durft te vertellen in een brief. Ik begrijp dat dit heel moeilijk is. Of misschien durf je het tegen een psycoloog te zeggen. Maar echt niet snijden hoor. Ik hoop voor jou dat je snel iemand vindt waarbij je je hart kan luchten!



Sterkte!
Dat is lastig!! Ik kan niet voelen wat jij voelt, maar zo te zien is het echt erg!! Ik zou echt iemand opzoeken die je vertrouwt, misschien die ene aardige docent? Of bv die aardige conciërge?? Als die dan wel aardig is natuurlijk. En voor die sneeën denk ik dat je ze inderdaad het beste kan verbergen met lange sokken of kousen, sommige daar van zijn toch helemaal in. Om gedoe te voorkomen. Of een vriend(in)?

Ohja, en je moet je niet stom voelen als je het tegen iemand zegt, ik denk namelijk dat échte aardige mensen het echt niet erg vinden om je te helpen of om gewoon naar je verhaal te luisteren.



Ohja, dat van die vriendin hoort eigenlijk helemaal los staan van die tekst over gedoe voorkomen. Sorry



Bye!
Hoi,



Sokken lijken mij dit probleem inderdaad op te lossen.



Los van het durven, aan wie zou je het willen vertellen? Kun je dan iets bedenken om het aan diegene te vertellen? Dus bv een brief schrijven of mailen naar diegene dat je wil praten, zodat diegene het gesprek opent. Zo zijn er best veel passende dingen te bedenken.



Ik vind het wel goed dat je erover wil praten.



Weet je waarom je jezelf bent gaan snijden?



Gr. Pin

Reageer