Skip to main content
Vraag

hoe moet ik mijn kamer normaal organiseren???

• February 8, 2026
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

sanne
Forum|alt.badge.img+1

Heyy 

oke, ik heb dus adhd en een best erge versie ook, ik vind het behoorlijk lastig om dingen opgeruimt te houden, en ik heb  ook zo ongelofelijk veel dinegn in mijn kamer zitten, ik heb soortvan hoarder neigingen?? ik raak bijvoorbeeld al gehecht aan een klein bakje, want '’wAt AlS hEt OoIt nOg hAnDiG zOu ZiJn??'’, dat maakt het ook best lastig om gewoon rustig in mijn kamer te zitten omdat het zo vol is met dinegne, en dan word ik er nogal onrustig van :/

dus als iemand tips heeft  zou het erg fijn zijnn THXX

5 reacties

201anoniem
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 8, 2026

Hi ik ken het geen dingen weg willen doen heel erg. Ik zou als eerst zorgen dat er geen extra dingen bij komen. Dus je heb dit bakje gebruikt maar nu ben je er nog niet aan gehecht en je  heb het niet echt nodig dus hup weg er mee en niet heel lang in je kamer laten staan. Dat werkt voor mij in elk geval. Ook vind ik het nooit handig om op te ruimen als ik er echt geen zin in heb dan ga je namelijk nooit iets weg doen. Probeer ook niet te denken ik ga mijn kamer opruimen want dat is heel overweldigend. Je kan beter een klein gedeelte pakken en zegen oke ik ga dit nu opruimen. Ik zou ook naar iets van muziek luisteren want dan denk je niet zo veel na van 'zou ik het nou wel weg doen.'

Ik hoop dat dit helpt 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Je zou ook  de spullen die bij elkaar horen bij elkaar neer zetten bijvoorbeeld alle bakjes bij elkaar en zo een beetje kijken wat je ervan echt niet meer gebruikt en op deze manier zo alles een beetje bij langs gaat? Dan is het mijn voor jezelf ook wat overzichtelijker en wat meer geordend.  Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 🙂

Liefs 

• February 9, 2026

Je kan dingen ordenen soort van dus, wat wil je echt graag houden, twijfel, en dit moet weg of heb ik niet meer nodig. Dan zijn het minder dingen die je in een keer moet beslissen of het weg moet! Succes

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 9, 2026

Hey! Ik bewaar ook veel zinloze dingen 🫢 mijn tip is: stop het achterin een kastje voor een tijdje, en denk dan: heb ik dit ooit nodig/nodig gehad? Zo nee, dan kun je het weg gooien. Verder zijn de rips van de anderen ook heel goed! 🙂

Liefs Yusa 😘

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 10, 2026

Hoiii

Ik heb ook ADHD en ik heb dit ookkkk

Wat ik heb gedaan zijn bakjes,  met van die schilderstape erop dan schrijf je op die tape bvb tekenspullen en dan stop je daar al je tekenspullen in en dat doe je dat bij alles waar je veel van hebt en je hebt een grotere bak met rommeltjes enzo 😅 en daar doe je alles in wat geen vaste plek (nodig) heeft maar dit werkt alleen als je alles wat rondslingerd meteen in die bakjes doet (en die grote bak zoek je dan een x in de maand of 1 x in de 2 maanden uit) deze bakjes heb je bij de Ikea (doe er wel een met deksel want dan zie je niet meteen dat het in het bakje eEn GroOte zOoI iS ) verder heb ik op mijn bureau bijna niks staan zodat ik niet afgeleid wordt daarvan en wat ook een heel groot verschil maakt (voor mij in elk geval) is een opgemaakt bed dat hoef je niet in de ochtend te doen (kan wel) maar alleen als je op je kamer wil zitten  want dat is z'n groot verschil 

Groetjes 👋 Froukje 🌿 

(Als je meer tips wil laat het ff weten) (Of als je de link wil naar de bakjes 😃)