Skip to main content
Vraag

hoe moet ik me voorbereiden op de dood van een hond

• October 30, 2025
  • 11 reacties
  • 106 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoi iedereen! Bij mijn beste vriend(in) woont een hond, voor nu noemen we hem even Charlie. (Zo heet hij niet echt)

Charlie is een labrador van 11 en wordt in december 12. Hij is langzaam, moet allemaal pijnstillers, en wordt kaal. Niet erg goed dus 😥

Waarschijnlijk haalt hij z'n verjaardag niet eens meer. Ik hou heel erg van hem... Hoe moet ik me alvast voorbereiden op het verlies van Charlie?

Liefs, xxx Yusa

11 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 30, 2025

Wat heftig! Het is zo moeilijk om je voor te bereiden op het verlies van een dier waar je zoveel van houdt. Het helpt om gewoon nog veel mooie momenten met Charlie te hebben, hem extra knuffels te geven en van zijn gezelschap te genieten zolang het kan. Het is ook goed om met je beste vriend(in) over je gevoelens te praten, samen kun je elkaar steunen. 

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 31, 2025

@Wolf nog bedankt voor je reactie. Vandaag weer met Charlie geknuffeld 🙂🐶 

Liefs xxx Yusa 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Hey lieve ​@Yusa   ahw wat verdrietig! De tips van ​@Wolf  zijn precies goed. En praat er over, je mag je gevoelens zeker uiten en kwijt kunnen. Ik leef met je mee hoor 🫂😘 knuffel de lieve hond maar goed van mij. Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 1, 2025

@Tover01 ik heb net weer een knuffelsessie gehad met Charlie. Ik dacht aan de knuffel die ik namens jou moest geven hihi dus dat heb ik gedaan🤭

Hij was lekker aan het kwispelen tegen mijn been aan. ik heb er nog niet over gepraat met mijn vriend(in), maar dat ga ik vast nog doen. 

Liefs, XXX Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 27, 2025

Ik zie Charlie helaas niet heel veel de laatste tijd, maar als ik hem wel zie zie ik alleen hoe slecht het met hem gaat. Ik wil niet dat hij dood gaat 😓

Ik wil misschien nog een knuffel voor zijn verjaardag kopen, (als hij dat haalt) maar ik twijfel ook. 

Liefs Yusa 🥲

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 27, 2025

♥️🫂 voor jou en Charlie 😘

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

Hoi lieverd! Van mij ook veel knuffels en sterkte 🫂🌷😘 Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

@Tover01 & ​@Tjempie dankjewel ❤️ vaak knuffelen is denk ik het beste. Zolang het nog kan.

Liefs Yusa 😘😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 22, 2025

Charlie heeft zijn verjaardag gehaald! 🥳 Ik ben zo blij en knuffel nog steeds zoveel mogelijk met hem!

Liefs Yusa 😘

(ps: dit mag ik toch wel zeggen KT? dit is geen chat toch?)

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

Fijn ​@Yusa  ♥️🫂  het is jullie gegund! 😘🐈‍⬛🚶 Liefs, Tover xxx

Oceangirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 22, 2025

Hey beach girl hier :),

Iedereen gaat anders om met verdriet. Ik persoonlijk kan dingen verwerken door te schrijven en naar muziek te luisteren. Maar praten helpt wel ook! 

Xxx beach girl 🌊✨️🫶