Vraag

hoe met ouders diepe gesprekken voeren?

  • 24 November 2022
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet dat ik alles kan bespreken met mijn ouders. Toch is dat heel moeilijk. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dingen zoals zelfmoordgedachten of gevoelens dat je op iemand verliefd bent, meer bespreekbaar worden? Ik denk namelijk dat ik Biseksueel ben maar ik weet niet goed hoe ik dit met mijn ouders kan bespreken. Zelf zit ik er al best een tijdje mee en wil graag iemands hulp. 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Ik_wil_anoniem_blijven ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Hopelijk krijg je tips van andere forumgebruikers! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi. Als je in elk geval al voelt dat je alles met ze kunt bespreken maar het toch moeilijk vind  kun je het misschien in een tekst zetten voor jezelf. Alles "opschrijven" wat je zou willen zeggen. En ook oefenen zou kunnen.  Hoe je dat gesprek zou willen beginnen bijvoorbeeld. En vlak voordat je dat in het echt gaat doen even een ontspannings oefening doen kan ook.  Of geef alvast kleine hints aan ze. Kijk ook hoe ze reageren als je in de 3e persoon praat zovan " ik hoorde dat iemand.....wat zouden jullie vinden?"  Zulke dingen maken de drempel wat lager voor jou. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte ook met je punt. Moet goed komen, je kunt dit !

Groetjes liefs Julian X

Reageer